hanoirocks
Trådstartare
Är det för sent att klippa nu? Vad tycker ni? Vi bor I mellansverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att klippa sista gången inom någon vecka. Brukar normalt klippa en filtklippning nu och resten över ryggen i typ mars men tänkte försöka klippa klart i februari i år.
Har hittills inte märkt något på sommarpälsen men har å andra sidan en ponny som sätter päls i september och tappar färdigt i typ juni... Och fryser satan på vintern, därav så sen helklippning - vill helst inte ha någon risk kvar för pissväder efter att pälsen på ryggen åkt.
Har din ponny börjat fälla något ännu?
Då ska jag passa på nu fort som tusan! Min började fälla några hår igår (varmt och sol)! Tack för svarSorry, det är ju vad jag tagit hänsyn till innan, skulle såklart skrivit om det, haha
Nej, inte alls. Han brukar tappa pyttelite hår ett bra tag, typ någon månad och gissar att det är väldig mycket på g nu. Vi har haft mörkt o "höst" hur länge som helst i Skåne men nu har solen tittat fram! Sedan pang bom börjar han fälla "på riktigt" på vissa ställen och då skyndar jag mig att klippa klart det sista inom en vecka typ
Är det för sent att klippa nu? Vad tycker ni? Vi bor I mellansverige.
Jag klippte i helgen. Bor oxå i Mellansverige. Dock klipper jag året runt