Vogue
Trådstartare
Tack vad söt du är
Ja, jag har ju gått upp några kilon, men inga direkta fettvalkar eller liknande, så då tänker jag att det borde vara ganska lätt att sy ihop magen prydligt om man är van att sy. Hur ärret läker vet man ju aldrig, det kanske blir jättefult iallafall, men jag håller tummarna för att det blir ett fint snitt och ärr.
Jag tror att du kommer få en jättefin förlossning och inte få några skador, försök att tänka positivt så långt det går. Svårt men vad ska man göra? Tycker det är sjukt att dom kan tvinga någon till att föda vaginalt när man har möjligheten att hjälpa mamman att släppa den oron och ångesten genom ett planerat snitt.
På ett sätt hade det kanske varit bra för mig att iallafall försöka föda vaginalt, men är så himla rädd så skulle aldrig göra det av egen vilja, och skulle jag bli tvingad så skulle det sluta i katastrof då jag förmodligen inte hade kunnat slappna av eller ens höra vaden barnmorskan ger för instruktioner.
Gillar INTE att ha någon okänd upp i mina privata delar dessutom. Så jobbig situation.
Har någon av er mätt era bäcken innan graviditeten? Dvs så man ser ifall bebisen får plats att krystas ut eller inte? Hade jag gjort en sån mätning och sett att det finns massor med plats så hade jag KANSKE vågat mig på en vf efter några års terapi mot min rädsla.
Om han inte ligger i säte och jag blir tvingad till kontraktet så ska jag göra en sån mätning. Det är dom snåla med att erbjuda men jag är inte sen att stå på mig