Och min bäckenbotten är hel och oskadd
Det har ju dock inte bara med förlossningssätt att göra, själva graviditeten påverkar också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och min bäckenbotten är hel och oskadd
Alla släpper inte till pump så just det behöver inte betyda att man har för lite mjölk.
Du kommer inte ångra dig att föda barn är inte en tävling och planerade snitt på friska mammor med friska barn är säkra! Sen stannar man ju som regel längre efter snitt för att säkerställa att ni mår bra båda två. Jag tycker diskussionen blivit absurd på många sätt och jag avskyr den här tanken som jag märker att så många runt mig har, att det ska vara ngn slags mått på prestation eller hur duktig mor man är som baseras på hur man föder och hur förloppet varit. Det är ju egentligen, om man ska vara rent krass, en väldigt liten del av att skaffa barn de få dagar man spenderar med att få ut dem och läka ihop efter det jämfört med resten av livetGud vad skönt! Önskar verkligen att jag vågade ta den risken jag med, hoppas jag inte ångrar mig sen att jag inte vågade föda vaginalt. Finns ju många som läker jättefint och är helt återställda typ direkt efter en VF. Är så rädd att jag blir sängliggande länge
Så du var inte ledig nånting? Jag klarade mig fint efter snittet och började jobba på tungt lagerjobb efter ca 8 veckor men jag har en sjukt stark kropp och brydde mig inte så mkt om vad för råd jag fick. Tänkte att jag testar och säger kroppen nej så får jag vänta men det gick finfint. Hade ju inte heller ngn stor unge sen innan att bära på heller.
Du kommer inte ångra dig att föda barn är inte en tävling och planerade snitt på friska mammor med friska barn är säkra! Sen stannar man ju som regel längre efter snitt för att säkerställa att ni mår bra båda två. Jag tycker diskussionen blivit absurd på många sätt och jag avskyr den här tanken som jag märker att så många runt mig har, att det ska vara ngn slags mått på prestation eller hur duktig mor man är som baseras på hur man föder och hur förloppet varit. Det är ju egentligen, om man ska vara rent krass, en väldigt liten del av att skaffa barn de få dagar man spenderar med att få ut dem och läka ihop efter det jämfört med resten av livet
Det har ju dock inte bara med förlossningssätt att göra, själva graviditeten påverkar också.
Precis. Jag fick ont och besvär redan i vecka 12, så förlossningssätt hade inte spelat någon roll för mig.Det har ju dock inte bara med förlossningssätt att göra, själva graviditeten påverkar också.
Drygt två år efter graviditeten har jag fortfarande foglossningar och underlivssmärtor.Precis. Jag fick ont och besvär redan i vecka 12, så förlossningssätt hade inte spelat någon roll för mig.
Tips till efter vf:
Rulla ett badlakan, en filt el dyl och forma den som ett U. Placera på där du ska sitta, med öppningen mot knäna. Avlastar underlivet.
Och var uppe och rör på dig mjukt. Mycket viktigt.
Mjukt som i rörelser som inte gör ont eller belastar kroppen i början.Vad menar du med mjukt?