Klinikbesök för första gången!!

D

Develina

Nu ska jag åka på utredning med min häst ,som haft muskelinflammation i ländryggen. Hon är näst intill smärtfri nu efter 3 månader med vila hemma, men för min egen skull vill jag kolla så det inte är en låsning el. annat i ryggen som orsakat detta. Tankarna far i huvudet och man funderar!! Ska dit om tre veckor, ska träffa vet. givetvis och en fysoterapeft. Båda hästarna får åka med eftersom de är som lång och ler halm!!! Nu till min undran, hur går det till, ni som varit på utredning av hästar med rygg problem? Får de lugnade vid röngen? Hur lång tar det sen innan man kan lasta och åka hem igen om de får lugnande? Jag behöver nog det mest, hmmm!!! :confused:

Sv: Klinikbesök för första gången!!

Lungnande brukar släppa på runt en halvtimme, lite olika från gång till gång tycker jag (kanske olika mängd som sprutats, men tillfället spelar säkert roll också).
Ut och gå med hästen i friska luften så piggnar den på sig betydligt fortare än om man bara lämnar den i boxen alternativt släpet.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 405
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 791
Senast: svea
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 468
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 729
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka