KLICKERTRÄNING för Shettis!

F

filixius

Tror ni att det skulle fungera att lära en shettis konster genom klickerträning?!:p
Har tränat min hund en hel del med klicker och det har fungerat jättebra! :)
Någon som har tips på hur man lär dom ex: (med hjälp av klicker)

Backa
gå upp på lastpall
hoppa fritt
buga
vinka med hoven
nicka
m.m

har du själv tips på konster som är lätta att lära ut!? :bump:

Sv: KLICKERTRÄNING för Shettis!

Gå upp för trappor fast var försiktig

Jag har en bra bok om klickerträning för hästar, min är på engelska men jag har för mig att den skall komma ut på svenska (kanske redan gjort det också?) "Clicker Training For Your Horse" - Alexandra Kurland.

Den behandlar inte direkt cirkuskonster och trix utan tar upp den grundläggande teorin kopplat till praktiken. Svåra saker som lastning o.s.v. tas upp.

När det gller de exempel som du hade skrivit upp har jag iaf en förklaring på buga.

Man lär hästen att nudda en target med sitt ena knä. I början skall denna target vara i knähöjd för hästen och fastsatt t.ex. på väggen. När detta är starkt befäst kan man börja flytta den neråt och hästen skall nudda den på marken -> buga. Sedan får man gradvis avlägsna target.

ååh tack så mkt! jo det ska bli kul att testa detta! får se om han gillar det!

SÖK på klickerträning, trickträning här på forumet, det finns MASSOR av trådar.
Annars är A Kurlands böcker också ett bra tips.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 416
Senast: snorp
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 353
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar