• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 709
A

anja23

Är det för tidigt att "klicka in" en valp på 11 veckor?

Är det nån som har något tips hur man kan använda klicker för att få hunden att gå bättre i koppel?

För tillfället är det bara framåt, framåt, framåt som gäller.

Sv: Klicker

Är det för tidigt att "klicka in" en valp på 11 veckor?

Är det nån som har något tips hur man kan använda klicker för att få hunden att gå bättre i koppel?

För tillfället är det bara framåt, framåt, framåt som gäller.

Klicka in hunden borde du kunna börja med redan nu, så att det lär sig att koppla "klicket" med godis :)

Jag har aldrig använt mig av klicker och kommer nog aldrig göra det eftersom jag tycker det verkar bökigt så jag är ingen expert inom de området ;) Hoppas att det går bra med din lilla vovve. Vad är det för ras? :p

Desto tidigare man börjar desto bättre tror jag det är. Men jag tror dock inte på det som vissa gör; 'klicka in' Välj ett beteende och börja jobba, de förtår genast i alla fall. Inklickningen ger bara en trögare start är min erfarenhet, eftersom det är länge de inte behöver göra något alls förutom att stå och stirra för att få godis.. Klart att de fortsätter med det; det har ju funkat innan liksom:) Bara en tanke.

Sen så shejpa MYCKET. Som valpar är de så otroligt mottagliga så du får snabbt och enkelt en väldigt operant hund!

Lycka till och kör så det ryker!:banana:

Hoppas att det går bra med din lilla vovve. Vad är det för ras? :p

Hon är en Golden, har tänkt ha henne till lydnad och lite sök. :)

Gilly: Jag vet inte riktigt om jag förstod vad du menade, var det att du tycker det är onödigt att klicka in hunden?

Gilly: Jag vet inte riktigt om jag förstod vad du menade, var det att du tycker det är onödigt att klicka in hunden?

Ja, precis!:) läste mitt inlägg igen och vill ändra lite:D Välj inte ETT beteende utan flera som du varvar med redan från början så hon aldrig får chansen att 'låsa' sig.

Lycka till!

Gilly

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 178
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Raderad medlem 147980
·
IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
437
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 080
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka