miamiSwing

Trådstartare
har en springer hane på snart 9 månader som har börjat klia sig, ja ser ingen röd svullnad eller nå kala fläckar, han kliar sig lite överallt. har idag provat ett balsam vetriderm. nån som har nå tips på vad de kan vara?

Sv: Kliar sig

han äter nutro puppy medium! nej ringde uppfödaren o hon sa att han va van med nutro så de kunde inte vara det! :(

klåda kan bero på foder, vore ja dig skulle ja prova ett annat foder om hunden fortsätter, bada hunden med ett bra shampoo inte balsam. Men du får inte bada den ofta för dels e det kallt ute och sen behöver hunden fett i pälsen som skydd.

Royal canin har ja dålig erfarenhet. Passar säkert en del hundar

okej, nått bra foder och rekomendera? okej ja ringde både vetrenär o apoteket o dom sa att ja skulle prova det :/

:o Jag har en newfoundland som får klåda mellan varven och åker på fukt exem på sommartid och när det är fuktigt ute.:cry:Jag har börjat med aloe vera spray på min hund som jag sprayar på pälsen när de behövs:o och nu i veckan fick hon ett sår på ryggen och jag sprayade henne ganska noga på kroppen och 2 dagar senare så var det borta.:DHon har också klåda som jag inte vet vad det kommer av och när jag inskaffade mig sprayen så ångrar jag inte en sekund att jag köpte den av en försäljare.Det rekomenderar jag du kommer inte att ångra dig en sekund för den är också klåd nedsättande och det hjälper jag lovar.:)
Jag har gråtit mig till sömns pga att jag inte vet vad man ska ta sig till som man har sett min hund lidit så oehört mkt av sin klåda genom nätter som dagar Tack än en gång för aloe vera sprayen att den finns på marknaden.:rofl:Vet en som säljer det om du vill komma i kontakt med den personen maila mig då på min mail.;)Så kan vi ta rester sen.Att byta foder har jag också gjort på min hund men det har inte hjälpt.Jag har royal canin sensitive och sen sprayen.Lycka till.:)

Min hund får klåda av Frolic, som jag använde som belöningsgodis under en tid! Han kliade sig överallt fast hade inga kala fläckar eller dylikt. När vi slutade med Frolic gick besvären över! Jag har haft en annan hund som också var allergisk mot det ""fodret".

Jag tycker att ohyra är det absolut första man misstänker när ens hund plötsligt börjar klia sig! Bada hunden och städa med något ohyremedel. Lite enklare att utesluta det (som enligt min mening är den vanligaste orsaken till plötslig klåda) innan ni börjar byta foder och annat.

ja du de ska ja prova :) de lät som de va bra! Måste testa den sprayen o ja hoppas den funkar, fördå blir ja överlycklig!

Lena furberg, ja du frolic ger ja som belönings godis o de ska ja sluta me och testa åxå! de kan ju vara den då! När du sluta me det hur länge tog de då inann han sluta "klia" sig!

Mjällkvalster är ganska vanligt. Då är det bara att tvätta med ohyreschampo eller sätta på EXSPOT.

Okej ja för mjäll har han har ja sett nu! kan amn köpa de på apoteket? va heter det? eller måste man ha vetrinär recept?

Okej ja för mjäll har han har ja sett nu! kan amn köpa de på apoteket? va heter det? eller måste man ha vetrinär recept?

Finns att köpa hos veterinär eller djurapotek:p
Men åter igen va noga med foder,de är mycket viktigare än man tror:bump:

Okej, ja men nutro har han ätit hela sitt liv typ o inte märkt nått av just det! men ska hålla lite koll! vet du vad de heter de ohyreschampot?

Jag tycker att ohyra är det absolut första man misstänker när ens hund plötsligt börjar klia sig! Bada hunden och städa med något ohyremedel. Lite enklare att utesluta det (som enligt min mening är den vanligaste orsaken till plötslig klåda) innan ni börjar byta foder och annat.

Precis vad jag tänkte, när jag började läsa tråden :bow:

Dermocan heter ohyreschampot. Det finns fler sorter också.

Finns ett bra foder som heter Sensible Choice för hundar med lite tendens att vara överkänsliga mot foder...har själv en superallergisk hund sedan 6 år så PM:a om du vill ha mer info...

*kl*

Sen har vi ju kontaktallergi och atopisk allergi också. Min hund är allergisk mot några typer av kvalster. Kan också ge klåda. Jag utreder just nu på egen hand hurvida han även är överkänslig mot klor i vattnet... vid schamponering.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
462
Senast: Sol
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: MML
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 434
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!