Kliar i örat

L

Lillstrumpan

Upptäckte nu i helgen att min häst bara ääälskade att bli kliat i/runt örat. Hon har inte reagerat så tidigare, så jag kände försiktigt med ett finger en liten bit ner i örat. Det kändes lite som torkad sårvätska och jag kunde även känna något som jag kunde likna vid en sårskorpa. Jag tänkte bara att jag får hålla ett öga på det eftersom hon inte verkade lida av det. Kanske var det något som var på gång att läka ut...
Idag har hon blivit mer besvärad av det och skakar gärna på huvudet och kliar örat mot inredningen i boxen.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Jag ska självklart ringa veterinären imorgon, men kanske någon kan lugna mig nu över natten??:cry:

Sv: Kliar i örat

Du kan inte kolla ner med ficklampa o se hur det ser ut? För är det sårigt kanske du kan tvätta det och sätta på salva så kanske det lugnar lite så hon kliar mindre. Svårt att veta vad som orsakat det, men hon kan ju ha rullat sig i hagen och en pinne har rivit henne eller liknande. Tror inte det är nåt farligt =)

Sv: Kliar i örat

Jag ska åka förbi stallet imorgon bitti på väg till jobbet och se om jag kan se något.
Tack för dina lugnande ord! :)

Liknande trådar

Äldre Mina föräldrar tittar på mig med mordiska blickar och tycker jag är dum i huvudet. Jag tvättar inte mitt hår med shampo så ofta, ca 1-2...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 879
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 909
Senast: Korven
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 506
Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 615
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur