Klaus Ferdinand Hempling -metoden

R

Rihonin

Jag har hört rykten (betyder inte att dom på något sätt skulle vara sanna) att någon här i svarige har åkt ner till Klaus Ferdinand Hempfling (ursäktar mig om ja stavat fel) för att utbilda sig inom hans "hästfilosofi". Någon som vet om detta är sant och i sådanna fall, vem är denna människa som gått utbildning? Någon som håller kurser? Vart bor den i Sverige? Hur kontaktar man den?
Någon som vet??

Sv: Klaus Ferdinand Hempling -metoden

Den som bäst förstår - och förmedlar - Hempflings filosofi är hans svenska översättare. Tyvärr håller hon inga kurser. :cry:

Immer

Immer skrev:
Den som bäst förstår - och förmedlar - Hempflings filosofi är hans svenska översättare. Tyvärr håller hon inga kurser. :cry:

Immer

Synd, jag tror intresset hade varit stort faktiskt

Annars finns det en snubbe som KFH själv rekommenderar som har kurser i Finland. Har inte mer hjälp än så tyvärr (har mycket dåligt namn-minne), kanske finns det nån på sidan som förstår vad jag menar?

ändrat förresten, det kanske inte ens var en SNUBBE, kan ha varit en kvinna också.
Mycket hjälp huh? *s*

Senast ändrad:

evis skrev:
Annars finns det en snubbe som KFH själv rekommenderar som har kurser i Finland. Har inte mer hjälp än så tyvärr (har mycket dåligt namn-minne), kanske finns det nån på sidan som förstår vad jag menar?

ändrat förresten, det kanske inte ens var en SNUBBE, kan ha varit en kvinna också.
Mycket hjälp huh? *s*

*S* otroligt informativt ;)

Skulle ju vara roligt att få veta vem det är. Vet du vilket språk h*n har sina kurser på (alltså om h*n kan svenska eller om det i sånna fall blir på engelska). Om h*n nu har kurser i Sverige alls, eller kan tänka sig det förstås *nyfiken*

oh..nu börjar det bli lite spennande här :d
ingen som vet något om "det" ( :crazy: ) från Finland ??
skulle vara mycket intresserad :D

Ska undersöka saken, återkommer på PM om jag får reda på mer...

tackar å bockar för informationen :bow:

Kolla www.depaardenmaat.com. Snubben heter Piet Nibbelink och är, tycker jag i alla fall, väldigt duktig. Han hjälpte mig och min häst då vi hade vissa kommunikationsproblem. Han tilltalar även mitt sinne för filosofi... Han har mycket bra övningar till fots, jobbar hästarna skickligt osv. Kursernas innehåll och kvalitet beror dock alltid på alla deltagare. Om alla går in med öppna sinnen och är positiva ger han "allt"... Jag har ett foto nånstans... de som är intr kan pm:a mig... ;)

Tack så mycket för tipset om sidan :bow:

Jag vet inte om nån svensk har varit där, men jag fick höra på de tyska nyheterna om nån tysk tjej som hade varit hos Klaus Ferdinand Hempfling. Hon skulle "jobba" hos honom och sen när hon kom hem fick hon världens räkning av honom, för han sa att det var en utbildning hon hade varit på. Hon riskerade att förlora sin gård, för hon hade inte pengarna att betala. Hon säger att han hade lurat henne. Sant eller ej vet jag inte, då man ju inte kan vara hundra på att hon berättar sanningen. Nån annan som hört nåt om detta?

Låter som när Monty Roberts jobbade för nån som yngre (minns inte namn nu, länge sen jag läste boken). Han råkade ju ut för samma sak. Så det tycks vara så det kan gå... KFH lär vara rätt bohemisk och ombytlig. Själv föredrar jag då PN (depaardenmaat), han har fötterna på jorden och funkar som människa... ;)

hm..
nu blev man lite fundersam här :crazy:
vad för andra tränare/instruktörer rekomenderar ni som ni har haft kontakt med som är bra :confused:
det är inte jätteakut då ja inte har häst riktit ännu
planerar för framtiden lixom :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 469
Senast: Puffen
·
Skola & Jobb Det här kommer bli långt och rörigt men jag hoppas verkligen många av er kan ta er igenom det. Jag har gått och funderat på detta i...
Svar
10
· Visningar
3 823
Senast: rutigarut
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 013
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama