Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?
Den som jag sett från Tyskland var det ingen gramman inräknad..
Det är 10 saker som ingår innan man kan kallas sin ridning för samling. Men det tänker jag inte avslöja. För det har jag betalt en kurs för att få veta. Är man intresserad av vart man kan hitta den här läraren så kan ni malia mej så kan ni få hennes hemsida.
I den ridningen vi gör så är känslan viktig med sin häst. Jag har hittat mer på en kurs än vad jag hittat på den 3 åriga gymnasie utbildning inom häst som jag gått..
Hur du når till en rätt samling som innehåller alla delar och lite till som vi pratat om här ;O)
Utbildningsskalan... den nämnde de nere i Tyskland ibland (oftast efter någon flaska vin eller tio)... nu ska vi se hur det var...
- Der Takt (takten)
- Die Losgelassenheit (lösgjordheten)
- Die Schlaufis (gramanen)
Kan ha varit i en annan ordning också... men är den inte längre än så kan ju inte det här med dressyr vara så svårt
Den som jag sett från Tyskland var det ingen gramman inräknad..
Det är 10 saker som ingår innan man kan kallas sin ridning för samling. Men det tänker jag inte avslöja. För det har jag betalt en kurs för att få veta. Är man intresserad av vart man kan hitta den här läraren så kan ni malia mej så kan ni få hennes hemsida.
I den ridningen vi gör så är känslan viktig med sin häst. Jag har hittat mer på en kurs än vad jag hittat på den 3 åriga gymnasie utbildning inom häst som jag gått..
Hur du når till en rätt samling som innehåller alla delar och lite till som vi pratat om här ;O)
Senast ändrad: