Klasser per dag

_Runaway_

Trådstartare
Finns några regler för hur mnga dressyrklasser en ponny får starta på en tävlingsdag? Har mailt klubben och frågat, men jag tänkte att det kanske finns något skrivet i TR om saken? Står inget på proppen, däremot stod på proppen som var till hopptävlingen att det var max 2 starter.

Sv: Klasser per dag

Det finns i TR om det, iaf enligt hoppning, så efterlys nån som har de TRet. Har inte det tyvärr.

Jag hittar det inte i TR just nu.

Men jag vet att på lokal tävling för hästen starta 3 klasser/dag och regional 2 klasser/dag.

Okej, då borde man få starta två klasser på en klubbtävling, kan tyckas? Har inte fått svar från klubben än. Ska se efter om min kompis har TR för dressyr. tack för svaren.

TR II Mom 230

"Häst/ponny kan få starta två gånger i samma klass med olika ryttare i Lätt C och Lätt B på inbjudnings- och lokal tävling. Detta skall i så fall framgå i propositionerna.

På inbjudnings- och lokal tävling får häst/ponny starta 3 klasser per dag i högst Lätt B-klass.

På regional-, nationell och elittävling får häst/ponny starta högst två klasser per dag. Vid olika typer av tävlingar samma dag, avser det ovanstående det totala antalet starter."

Jajjamen, det ligger där. ;)

Blir så när man tar emot anmälningar och frågor på mejlen. Lättast till hands är ju vid datorn då :idea:

Saknar dock mitt TR III som blev kvar i sekretariatet på klubben sist vi hade tävling. :angel:

Tack :bow: Och ursäkta om jag är trög, men måste få ställa följdfråga ;)
Läget är följande: Klubben har klubbtävling, tre klasser under dagen. Det vi vill helst är att båda rider LC:n, därefter rider jag LB. Går det då?

Ja. Dock kan klubbar ha helt egna regler, de regerna som står i TR är för inbjudningstävling och högre. Det enda de behöver följa i TR är hästhållningen.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 463
Senast: lizzie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka