Ex från vad som inte fanns i artikeln men tydligen på föreläsningen
Här är vad sexologen tycker om män.
Det håller jag med om inte är vårt samhälles syn på sex, men tydligen den här sexologens syn på sexdrift hos män, tyvärr då. Det är väl därför hon ger 60-talsvibbar. Numera brukar man väl hävda att män är mer komplicerade än så. Det är ju inte snällt sagt av sexologen, att män är en erektionslampa.
Sedan den här boken tipsar sexologen om.
En katastrofal bok som är väldigt nedvärderande om män och som trasats sönder i vartenda svensk tidning för vad? tio år sedan. Hon tipsar om den nu? Jättemärkligt. Väldigt oroande syn på män.
Så artikelförfattare 1. verkar se på män som människor. Men anse att samhället kanske kan förbättra sin syn på kvinnans sexualitet lite. Och att sexologen bör skämmas, framför allt det.
artikelförfattare 2. ser män som hemska djur som skulle kunna råka döda ett spädbarn om han tilläts hålla i ett, utan känsel i fingertopparna och med selektiv hörsel och syn -kan inte se dammråttor. Som då dessutom utan dåligt samvete bör ha sex med en kvinna som inte har lust utan att behöva bry sig så mycket om hon får orgasm till råga på allt.
Så om jag var man skulle jag nog tycka att artikelförfattare 1 respekterade mig bättre.