klarar ej hård bana= ofræsch?

PiperGarden

Trådstartare
något jag funderat på ett tag och ær en uppfattning som jag inte vet varifrån jag fått. Skulle gærna vilja veta om det generellt ær så eller om det bara ær nåt jag hittat på :o
Hæstar som galopperar på en hård bana, ær de generellt sætt ofræscha i lederna? Det borde ju gøra mer ont før ofræscha hæstar att gå på hårda banor æn på mjukare. Ær det bara en dålig ursækt att det inte klarar hård banor, før att trænaren inte vill se sanningen?

Sv: klarar ej hård bana= ofræsch?

Generellt sägs det ku så, sen kan det ju vara andra anledningar som steg å sånt...jag vet t ex en del hästar som går bäst på hårda banor och som krattor på lösare...
Men helt klart borde det ju kännas mer om banan är stum om hästen har nån skavank.

Hästen på min avatar, PG:s gamla kompis. :D

Det verkar som att han efter det som skulle bli en sista sommar på bete tagit sitt livs chans (bokstavligen).
Och då blir jag såhär glad:
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

För jag tycker väldigt mycket om honom. :love:

:love: :love: :love: :bump: :bump:
orkade inte skicka pm nu, men skicka gærna ett och berætta!!! och en puss på mulen till honom från mig! :)

Hæstar som inte trivs på løsare banor har jag førståelse før att det kan sitta i steget, dær blir ju fæste och teknik mer avgørande æn på hårda (jag vet att det ær jætteirriterande med danska bokstæver, men sitter i skolan...). Få ær jag alltså inte fel ute, tycker bara det ær tråkigt nær man ofta hør att hæsten inte trivs på en hård bana...

Hästen på min avatar, PG:s gamla kompis. :D

Det verkar som att han efter det som skulle bli en sista sommar på bete tagit sitt livs chans (bokstavligen).
Och då blir jag såhär glad:
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

För jag tycker väldigt mycket om honom. :love:

Han ser rar ut! lycka till!:banana:

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Relationer Efter vi åkt hem ifrån min pojkvæns væns 40 årsfest kænner jag att jag behøver lite pepp, tips och idéer utifrån... eller så vill jag...
Svar
18
· Visningar
2 568
Senast: Petruska
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar