Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bilisterna SKA stanna!!!
Om du går på vänster sida och ska över vid ett övergångsställe ska det gå likadant som om du stod där utan häst!!! Så är det!!! Stå på er!!!
Trafik reglerna säger ju så att bilisten ska ta häsnsyn till dig med häst . Händer det något så är det bilföraren som får stå för allt. Men det är inte många som gör det. De vet kanske inte om detta. Jag bor vid en större väg. De kör som galningar. De har varit 2 gånger som de kört om mig och varit på väg att krocka med mötande bil aldeles framför mig .
En galning körde upp i rumpan på hästen hängde sig på tutan . Körde om oss 2 ryttare och tutade hela tiden.
Tur att vi hade lugna hästar.
De skulle ta upp detta med vilken sida man ska gå på i programmet TV4+ Hästliv torsdagar kl 2000 Jag pratade med Lotta jankell
Det jag har lärt mig är att det klassas som att "föra boskap" eller "leda kreatur" när man leder sin häst, och därför ska man hålla till höger. Precis som Ylva nämner i sitt inlägg.
Hästmänniskan
1. Jag "ska bara" rida femtio meter längs stora vägen för att komma till bättre ridväg, så jag rider på vänster sida. Det känns bättre...
Hundavel & Ras Jag tror inte att jag någonsin gått en kurs med tydlig tävlingsinriktning, varken nu eller för ett antal år sedan. Det kan väl komma in...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.