Klapprar tänder

S

Ska_vi

Jag köpte för ungefär 2 månader sedan en unghäst som är 4 och blev inriden förra hösten och han är jätte lättriden och trevlig på alla sätt och vis MEN han klapprar med tänderna. Jag har tillsammans med tränaren provar olika bett och nosgrimmor med han bliv varken bättre eller sämre något märkbart. Går något bättre med remontnosgrimma och tredelat bett och de är de han går på nu. Klapprandet ökar när han blir lösgjord och det liksom klapprar i samma takt som han rör sig. Vad kan detta bero på och vad gör man åt det?
Han är kollad i munnen i våras och han såg fin ut men jag funderar på om man ska kolla igen.

Sv: Klapprar tänder

Min gamling klapprar också tänder. Han låter minst med remontnosgrimma och tvådelat Sprengerbett.

Är han spänd är han helt tyst eller klapprar hysteriskt, när han är helt lösgjord och avspänd så klapprar han typ i takt med traven. Han är regelbundet kollad i munnen och är frisk som en nötkärna, så har ingen aning om varför han klapprar.

Liknande trådar

Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 516
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 824
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar