Klapphingst

goerleena95

Trådstartare
Hej!

Har ett russ som är klapphingst, har tänkt kastrera honom nu till hösten men är lite orolig över vad det kommer att kosta.

Ni som har kastrerat era klapphingstar, vad har det kostat? Hur jobbiga var era hingstar innan kastrering? Min är väldigt lugn och trevlig, börjar bara hingsta om han släpps ihop med nån annan häst eller får hälsa i stallet. Tänkte på om det finns nån koppling till att de är hingstigare om kulan sitter högt upp och varmare(antagligen önsketänkande).

Sv: Klapphingst

Allt från 5000:- upp till 30 000:- beroende hur svår och komplicerad operationen blir! Ring runt och fråga på olika kliniker.

Jag har aldrig ägt någon klapphingst så kan ej svara på dina andra frågor.

Sv: Klapphingst

7000:- betalade jag. Min var lugn innan kastrering men han var iofs bara 2år när han kastrerades. Men det vettigaste är att kastrera eftersom det inte är bra att avla på en sådan defekt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min nya älskling är väldigt fäst vid sina kulor. Så pass fäst att dom inte fanns att finna när han skulle kastreras liggande på...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: valegro
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 787
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka