klapphingst (shettis) tillsammans med halvblodsto?

C

cina 65

Hej
Undrar om det är bra att låta min shettis (klapphingst) gå tilsammans med mitt dräktiga halvblodssto i hagen?
Jag är lite orolig över vad som kan hända men alla andra tycker det inte ska vara några problem då stoet är mycket högre än han, jag vill ju inte att det ska hända något med mitt sto och han är verkligen elak mot alla utom min sambo, (se tidigare inlägg) jag är på väg att sälja han då jag själv inte fixar detta.

Sv: klapphingst (shettis) tillsammans med halvblodsto?

Det är svårt att svara på. För det kan gå bra men det kan också gå käpprätt åt något varmare ställe.
De risker som finns om det inte går bra är så stora att jag inte hade provat.

Har läst den andra tråden och som jag ser det finns bara två lösningar. Gör av med ponny, den blir troligen väldigt svår att sälja. Eller kosta på honom en kastration. Vet ju inte hur han ser ut med priset på en sådan ligger mellan tre till femtontusen.
Efter en operation så kan med mindre risker gå ihop med halvblodsstoet.

Hej
Undrar om det är bra att låta min shettis (klapphingst) gå tilsammans med mitt dräktiga halvblodssto i hagen?
Jag är lite orolig över vad som kan hända men alla andra tycker det inte ska vara några problem då stoet är mycket högre än han, jag vill ju inte att det ska hända något med mitt sto och han är verkligen elak mot alla utom min sambo, (se tidigare inlägg) jag är på väg att sälja han då jag själv inte fixar detta.

Hästar kan mycket väl ställa sig i en backe.....eller ett dike....

Och sedan blir det en fölis.

/KT

Fast.. stoet är ju redan dräktigt.. så - en fölis kanske det kan bli :(

TS: nä, jag skulle nog inte riskerat det...

Ja det får nog bli en operation för skulle sätta ut annons på han idag men när jag kommer ut i stallet imorse så står väl den lilla parveln på 3 ben och när sambon tar ut han så hasar han benet efter sej, fattar ikke vad han gjort????
Men men vetrinären kommer imorgon och så får vi se, kan ju bli ännu svårare att sälja han nu så han får väl stanna kvar om detta nu inte går över.
Har aldrig sett något liknande och började genast fundera på fång då han omöjligt kan ha skadats sej i stallet.

Nej jag vågade ikke det heller så han fick gå själv i hagen intill, men han blev dålig själv inatt, vet inte vad som hänt men han gick på 3 ben imorse?????

ojdå... Du får uppdatera när du vet mer... Hade gärna tagit honom på foder tills du är bättre i ryggen om det inte var för att jag har två shettisston själv.. Det hade nog varit svårt att lösa om han inte var kastrerad..

*håller tummarna för hans fötter*

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 764
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 988
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 963
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka