Klänningshjälp!!

pepp

Trådstartare
På nyår är jag och sambon bjudna på maskeradfest som vi nog kommer gå på!

Vi tänkte vara ett par från 20-talet och jag vill ha mig en flapperklänning! Har testat googla lite men kommer bara till sidor med maskeradklänningar - som jag inte tycker är så fina. :o

Sambon kommer ha på sig nåt liknande detta:
latest

:love: :love:

På nyår är jag och sambon bjudna på maskeradfest som vi nog kommer gå på!

Vi tänkte vara ett par från 20-talet och jag vill ha mig en flapperklänning! Har testat googla lite men kommer bara till sidor med maskeradklänningar - som jag inte tycker är så fina. :o

Sambon kommer ha på sig nåt liknande detta:
latest

:love: :love:

Frock and Frill har haft fina förut iallafall vet jag, men sedan beror det ju lite på hur mycket det får kosta.. Googla Frock and Frill!

Frock and Frill har haft fina förut iallafall vet jag, men sedan beror det ju lite på hur mycket det får kosta.. Googla Frock and Frill!

Oj vad mycket fint dom hade :love: ska sätta mig och kolla igenom lite, mycket såg tyvärr väldigt dyrt ut :(

Jag har vart på 20-talsfest för några år sedan. Hittade min klänning på zara. Vet att flera hittade på secoundhand. Googlade frisyrer o hittade en youtube-klipp hur man gjorde de, kommer tyvärr inte ihåg vad de hette.

Jag har vart på 20-talsfest för några år sedan. Hittade min klänning på zara. Vet att flera hittade på secoundhand. Googlade frisyrer o hittade en youtube-klipp hur man gjorde de, kommer tyvärr inte ihåg vad de hette.

Secondhand är nog uteslutet, utbudet här uppe suger verkligen.. så internet är nog min enda chans..
Har du nån bild på din klänning? :) ska kika in Zara!

Älskar alla dessa klänningstrådar :love:

Är inte helt säker på definitionen av en flapperklänning men här kommer några som liknar den du la upp senast (åtminstone lite..) och kostar ungefär runt 800. Fanns ju massa massa fint men de flesta kostar ju en bra bit över 1000-lappen.

475742-0046_3

542657-6108_3

image3xl.jpg

download_1777.jpg

70c8fcfcc8f76d496dd5955e35fef4f8.jpg

lbd-4158.jpg

122019-1173_1

Annars om du inte hittar något som passar kanske det kan vara en idé att köpa en topp liknande denna och ha en kjol till?
miss-selfridge-chantilly-blus-black-1.jpg

Senast ändrad:
Modcloth brukar ha massa superfina flapperklänningar, men det är ju också lite dyrt tyvärr. :(
Vill även slå ett slag för ebay, man kan hitta massa fint där till vettiga priser om man har tid och ork att leta! Var på en 20-talsfest för en tid sedan och min partner hittade en jättefin klänning där. Fick nu över 11000 resultat på "flapper dress" på brittiska ebay, då är en del såklart maskeradkläder men ser även ut att finnas mkt annat!

Älskar alla dessa klänningstrådar :love:

Är inte helt säker på definitionen av en flapperklänning men här kommer några som liknar den du la upp senast (åtminstone lite..) och kostar ungefär runt 800. Fanns ju massa massa fint men de flesta kostar ju en bra bit över 1000-lappen.

475742-0046_3

542657-6108_3

image3xl.jpg

download_1777.jpg

70c8fcfcc8f76d496dd5955e35fef4f8.jpg

lbd-4158.jpg

122019-1173_1

Annars om du inte hittar något som passar kanske det kan vara en idé att köpa en topp liknande denna och ha en kjol till?
miss-selfridge-chantilly-blus-black-1.jpg

Du är ju grym på hitta också! :)

Gillade 4-5 mest! Vars är dom ifrån? Lyckades inte hitta på bildadressen...
Hittade nu! Har du beställt därifrån nångång? :)

Senast ändrad:
Modcloth brukar ha massa superfina flapperklänningar, men det är ju också lite dyrt tyvärr. :(
Vill även slå ett slag för ebay, man kan hitta massa fint där till vettiga priser om man har tid och ork att leta! Var på en 20-talsfest för en tid sedan och min partner hittade en jättefin klänning där. Fick nu över 11000 resultat på "flapper dress" på brittiska ebay, då är en del såklart maskeradkläder men ser även ut att finnas mkt annat!

Modcloth hade jättefina hattar :love: ska kika igenom lite klänningar där också.
Jag har funderat på ebay, men jag får alltid för mig att kläderna aldrig ser ut som på bilderna där, haha!

En fråga!
Eller ja två... state, vad skriver man in där? Har redan klickat i Sweden och så Luleå..
Och hur skriver man in telefonnumret så det blir korrekt?

"The shipping address you entered doesn't match postal service records. You can go back and edit your address or select one of these addresses."

Och så är postnumret markerat??!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
873
Senast: SiZo
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 302
Senast: Masqueradee
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 530
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur