Klämd tumme

BernT

Trådstartare
Klämde tummen igår (som tur var vänstra handen) på jobbet. Klämde den mellan ett 30 kg paket och ett metallstallage så det gjorde ont! Skrev ingen incidentrapport, trodde inte det skulle bli något, så får göra det imorgon.

Min tumme gör fortfarande jätteont. Kan röra/böja den men den gör ont hela tiden. Behöver jag kolla upp det eller ska jag bara avvakta? Den är ju inte bruten men det gör verkligen ont inuti. Är på "nedre delen" av tummen dvs där nageln inte sitter.

Klämde tummen igår (som tur var vänstra handen) på jobbet. Klämde den mellan ett 30 kg paket och ett metallstallage så det gjorde ont! Skrev ingen incidentrapport, trodde inte det skulle bli något, så får göra det imorgon.

Min tumme gör fortfarande jätteont. Kan röra/böja den men den gör ont hela tiden. Behöver jag kolla upp det eller ska jag bara avvakta? Den är ju inte bruten men det gör verkligen ont inuti. Är på "nedre delen" av tummen dvs där nageln inte sitter.

Eftersom det är bestående smärta hade jag sett till att få det dokumenterat för ev försäkring. Dessutom ska alltid olyckor på arbetsplatsen rapporteras, hur ska AG annars kunna identifiera problemområden som behöver åtgärdas?

Eftersom det är bestående smärta hade jag sett till att få det dokumenterat för ev försäkring. Dessutom ska alltid olyckor på arbetsplatsen rapporteras, hur ska AG annars kunna identifiera problemområden som behöver åtgärdas?

Ska som jag skrev i trådstarten skriva en incidentrapport imorgon, idag jobbar jag inte. Det har hänt flera såna olyckor tidigare och det händer ändå inget för att förhindra det så är mest för att försäkring ska täcka ev framtida men. Om problemområdet ändras eller spelar inte mig nån roll.

Ska som jag skrev i trådstarten skriva en incidentrapport imorgon, idag jobbar jag inte. Det har hänt flera såna olyckor tidigare och det händer ändå inget för att förhindra det så är mest för att försäkring ska täcka ev framtida men. Om problemområdet ändras eller spelar inte mig nån roll.

Sorry, svarade för snabbt.

Att du inte bryr dig i om problemområden åtgärdas eller ej får verkligen stå för dig, det är ett helt främmande tänk för mig. Jag skulle inte vara så förtjust i att jobba för en AG som inte bryr sig heller plus att de är skyldiga att göra något åt säkerhetsrisker.

Det är lugnt ;) drar mig för att gå till vårdcentralen. Det innebär att jag måste boka en akuttid för att någon ska titta på min tumme och ba "ta en alvedon" och det känns som slöseri med både min och deras tid.

När jag råkade ut för en skada i jobbet åkte jag faktiskt inte ner till vårdcentralen utan de förde in i min journal att jag ringt och vad det gällde.

Nu blev det inte något mer bestående men än en benknöl men skiten till AG försökte komma undan att rapportera det (ICA, vi skrev inte egna incidentrapporter).

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 114
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Min hund opererades i somras för "akut fistulerande analsäcksinflammation", båda analsäckarna togs bort. Jag reagerade på att det var...
Svar
3
· Visningar
2 825
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen... 2
Svar
35
· Visningar
6 560
Senast: Och_Aye
·
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka