Klädsel vid promenad (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 34)

Över att ha samma kläder ute som inne? Nä inte direkt varför skulle jag bli det. Nu på sommaren har jag tunna fritidsbyxor och T-shirt. Är ju typ samma temperatur ute som inne. Eller promenad? Alltså så hårt motionerar jag nog inte att jag blir svettig på en promenad.
Ok. Jag behöver inte röra mig särskilt fort ute nu för att bli varm/svettig så jag skulle aldrig sätta mig i soffan med kläderna jag motionerar i.
 
Ok. Jag behöver inte röra mig särskilt fort ute nu för att bli varm/svettig så jag skulle aldrig sätta mig i soffan med kläderna jag motionerar i.
Det går att duscha och byta om efteråt, det gör jag om det är varmt ute och jag blir varm när jag är ute med hunden nu på sommaren när vi går långrundorna. Men jag har ändå inga speciella kläder. klänning, shorts eller byxor.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nu förstår jag inte vad du menar. Diskussionen handlade om en person som tyckte att det var jobbigt att byta om för promenad och en annan som frågade om hen verkligen behövde byta om för en promenad.
Precis, behöver man byta om för att gå en promenad? Blir man varm eller svettig kan man ju ta en dusch efteråt och byta kläder innan man sätter sig i soffan.
Jag tolkade @Krålus som att hon inte har särskilda kläder för att gå en promenad utan det är bara att lyfta på rumpan från tex soffan och gå ut genom dörren och gå promenaden. Och det är vad jag håller med henne om också, och undrade då om man måste ha andra kläder för att man svettas? Alltså INNAN själva promenaden.
 
Precis, behöver man byta om för att gå en promenad? Blir man varm eller svettig kan man ju ta en dusch efteråt och byta kläder innan man sätter sig i soffan.
Jag tolkade @Krålus som att hon inte har särskilda kläder för att gå en promenad utan det är bara att lyfta på rumpan från tex soffan och gå ut genom dörren och gå promenaden. Och det är vad jag håller med henne om också, och undrade då om man måste ha andra kläder för att man svettas? Alltså INNAN själva promenaden.
Hen måste ju byta om antingen före eller efter och tyckte att det var jobbigt. Även om man går ut så måste man ju (ja i alla fall jag ) byta om någon gång.
Och om jag ska gå till mig själv motionerar jag i träningskläder då kläderna förr eller senare blir fula av svett.
 
Hen måste ju byta om antingen före eller efter och tyckte att det var jobbigt. Även om man går ut så måste man ju (ja i alla fall jag ) byta om någon gång.
Och om jag ska gå till mig själv motionerar jag i träningskläder då kläderna förr eller senare blir fula av svett.
Jag behöver också byt kläder efter en helt vanlig promenad, jag har väldigt lätt för att svettas.
 
Hen måste ju byta om antingen före eller efter och tyckte att det var jobbigt. Även om man går ut så måste man ju (ja i alla fall jag ) byta om någon gång.
Och om jag ska gå till mig själv motionerar jag i träningskläder då kläderna förr eller senare blir fula av svett.
För min del är det skillnad på promenad och motion. Jag äger inga träningskläder och har inga svettfula kläder. Men vi är väl alla olika och hur vi tänker på promenad osv.
 
Jag behöver också byt kläder efter en helt vanlig promenad, jag har väldigt lätt för att svettas.
För min del beror det på hur varmt det är, hur långt jag går och om det är i skogen eller "staden" så att säga. Kuperat gör mig svettigare än rakt fram på asfalt, och så går jag aldrig promenad utan hund, om det inte är så att jag går till affär, buss eller liknande. Och hund stannar ju då och då så man hämtar andan lite.
 
Ok. Jag behöver inte röra mig särskilt fort ute nu för att bli varm/svettig så jag skulle aldrig sätta mig i soffan med kläderna jag motionerar i.
Jag behöver också byt kläder efter en helt vanlig promenad, jag har väldigt lätt för att svettas.

Här är en till svettare! Framförallt nu när det är så jäkla fuktigt i luften, räcker ju med att kliva utanför dörren för att man ska bli helt kladdig. :cautious: Och om man då dessutom motionerar så blir iaf jag ofelbart svettig. 🤷🏻‍♀️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i en ond spiral där jag har ett sug hela tiden. Mitt problem har ju varit anorexi men helt plötsligt har jag upptäckt att...
2
Svar
30
· Visningar
4 098
Senast: Qelina
·
Relationer Säkert femhundrasjuttielfte granntråden, men men. Är så less på mina grannar så jag håller på och spyr. Egentligen visste jag knappt...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Oldie
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 157
Senast: oz_joj
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp