klädstorlekar

marieka

Trådstartare
Förmodar att vovven behöver ett täcke i vinter.
Men hur vet man storleken, mäter man som på hästar eller vad? :confused:

rygglängden mäter man... fast jag tycker ändå det är bäst att ta med hunden till djuraffären och prova för det stämmer inte alltid.... om man måttbeställer tror jag man skall mäta runt mage och bredd ovanför frambenen också :)

min chihuahua är ogärna ute mer än 2 minuter på vintern, han borde va snabbaste hunden på att göra sina behov..... han fryser både med och utan täcke så han får göra sina behov och sen sitta innanför min jacka.... nu pratar jag om kyla kallare än 15 minus såklart... upp till 10 minus märks det inte av så snabbt.... :D

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
914
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vad har ni på er under vintern för att hålla er varma? Kanske främst jaktmänniskorna här på hund, ni brukar ha så snygga kläder...
2
Svar
39
· Visningar
2 319
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025