Sv: Klädsel

Det beror ju på ifall du tävlar bara klubbtävling

Hej!

Vi kräver inte ljusa byxor och kavaj på våra klubbtävlingar, men ur säkerhetssynpunkt ska kläderna vara godkända, ex bra skor, tröja utan kuva, långärmat... På lokal nivå får man rida i klubbtröja eller klubbjacka istället för kavaj och jag tror att det står att man bör ha ljusa ridbyxor, men jag kommer inte ihåg säkert...

Jag menade NÄR det är ok, kanske skulle skriva när det inte är ok?
Alltså, jag vet ju att det är lugnt på klubbnivå, men hur e det sen?
Det är ju tydligen ok även på lokal, men är det det på regional med?:confused:

Hej!

Vi kräver inte ljusa byxor och kavaj på våra klubbtävlingar, men ur säkerhetssynpunkt ska kläderna vara godkända, ex bra skor, tröja utan kuva, långärmat... På lokal nivå får man rida i klubbtröja eller klubbjacka istället för kavaj och jag tror att det står att man bör ha ljusa ridbyxor, men jag kommer inte ihåg säkert...

Aha, Tack!

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
645
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård