@Krålus @Enya
Det var ju inte så länge sedan det uppstod en diskussion i störningstråden efter att det beskrivits att man stört sig på att en annan resenär på tåget (har jag för mig?) var äckligt svettig, med efterföljande oförståelse för att andra reagerade på den störningen uttrycktes.
Det framgår tydligt att ni inte behöver bekymra er så mycket om svett, men det skulle inte skada med lite mer ödmjukhet inför att andra försöker förklara för er om något som troligtvis är rätt jobbigt för dem. (Inte minst för dem som är kvinnor, svett är ju något typiskt okvinnligt kodat, i stil med att vi såklart inte heller fiser, rapar och vaknar alltid med rosenkinder och otrassligt hår)
Det blir lätt lite freakshow över det hela - men OJ, svettas du VERKLIGEN så mycket?! Kan det vara MÖJLIGT?! Går du långsamt, halvlångsamt, halvsnabbt, semisnabbt, medelsnabbt eller snabbt för att svettas så mycket? Det måste vara jobbigt, TUR att jag funkar NORMALT...
Vi fungerar olika, men det blir nog inte lättare för personer som svettas lätt att vistas ute i offentliga miljöer, när det framgår så tydligt att många man möter tänker att det är något fel på en/att man gjort något fel/är ohygienisk osv.