klädsel på lokal?

Sv: klädsel på lokal?

kavaj, ridbyxor, ridstövlar/skor + shortchaps utan fransar, ridhjälm, skjorta + plastrong (vitt i halsen)/polotröja.

handskar och sporrar är valfritt (men "handskar bör bäras")

Hur pass starkt är ett "handskar bör bäras" ? Såpass att domare kan bli kinkig om man rider utan eller?

nej det tror jag inte. men det ser ju prydligare ut med handskar - man måste ju inte ha vita heller.

Jag är lite bakvänd och tycker det ser fånigt ut :angel: Avskyr att behöva rida med handskar men jag vill jättejättegärna ut och tävla så det var ju skönt att handskar inte var ett tvång :D *tröttsvammel*

"Ljus polotröja eller ljus skjorta med vit slips eller vit plastrong."

Ljusblå bör ju falla inom kategorin "ljus", tycker man..

det funkar inte med ridskor o svarta strumpor då?? istället för shortchaps??

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra helgen avgjordes EM i dressyr för U25 och Young Rider i Österrike och nu är det dags för de yngre ryttarna att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
R
Kropp & Själ Hej! Jag har två frågor som är om att bli sövd och så. 1. Ni som har blivit sövda hur känns det? Och hur går det till och hur känns det...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 242
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter