Klädsel på lokal hopptävling?

Sv: Klädsel på lokal hopptävling?

Hihihhiihi.... Du råkade inte se att tråden är 1 ÅR gammal, va? ;)

:rofl:

man måste ju ha säkerhetsväst upp till 18 år, har man den innanför eller utanför kavajen? :)

mycket gammal tråd, men jag hade haft säkerhets västen utanpå kavajen om jag var du, man slipper se tjock ut och ha en alldeles för stor kavaj när man sen är över 18 och inte vill ha västen längre. dock så är det upp till en själv så klart hur man vill ha västen.

Bättre att skriva i en gammal tråd än att starta en ny :)
Och sedan kan man ju vilja ha väst även efter man fyllt 19, och då blir inte för stor kavaj ett problem om man har västen under.

Sen min personliga åsikt. Väst utanpå kavajen är snyggare eftersom man inte ser så fyrkantig ut. Väst under kavajen är bättre eftersom den skyddar bättre ju närmre kroppen den sitter, har jag förstått.
Därför blir det en kompromiss för mig - väst utanpå skjortan, men ingen kavaj alls - när jag har väst :p

hej
dom Lokala hopptävlingarna jag har vart på så ska man ha haft vita el ljusa ridbyxor, vit krage, ridstövlar eller skor med klack och shaps, behöver inte vara en klubbtröja bara tröjan är helfärgad och mörkare än ridbyxorna men jag rekomenderar hel svart långärmad tröja för att va på säkra sidan ( dock får den ej ha luva).
hoppas de hjälpte lite iaf :D

Jag har hela köret på mig :) Men på riktigt heta dagar skippar ja kavajen (Tillstånd vid reg tävl) eller om de e riktigt kallt har ja en klubb jacka :)

Ptja, du har ju fel så särskilt mycket hjälpte det nog inte. Finns inga krav på varken överdelens (tröjan/jackan/kavajen) eller ridbyxornas färg, inte heller att överdelen ska vara mörkare än byxorna.

Och hur skulle en svart tröja vara säkrare än en beige eller gul?

*KL*
Huvudsaken är att man ser prydlig ut och är hel och ren, men jag tycker förstås det är trevligt med kavaj. Men ösregnar det kanske man hellre tar en vattentät jacka..

Haha, kom att tänka på den här tråden när jag groomade på tävling idag:laugh: Igår var vi på lokal tävling och då var det väldigt prydligt, en häst t.om. flätad. Idag var det nationell tävling. Den hästen blev bara borstad i transporten, och fick ha gårdagens leriga benskydd på sig.. Ryttaren bytte dock från gråbeiga ridbyxor som h*n hade på den lokala (ute. lerigt. unghästar.) till vita, för att se lite mer uppklädd ut.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: ameo
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 013
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 112
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 237
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10