Klädsel på dop

_Runaway_

Trådstartare
Vad har man egentligen på sig på barndop? Det var evigheter sen jag var på ett så jag står helt handfallen med inbjudan i handen :D
Finns det några generella tips? Vad bör man undvika etc.

Sv: Klädsel på dop

Kortkort och bara axlar undvikes, annars kan man väl ta vad som helst som är lite propert och snyggt.
Vad skulle du ha på dig på mormors födelsedagsfika:D?

Hel och ren :)

Tror det är ungefär som att gå i kyrkan i allmänhet. Så jag skulle nog sätta på mig en kjol, nylonstrumpor och en top och ett par lågklackade skor och inte visa för mycket byst och ben helt enkelt. Om man ser till vad bekanta har haft på sig på dop jag varit på så verkar det vara "vardagsfint"/civiliserat inte party.

Försök att undvika lång, svart, fotsid klänning med tillhörande svart hatt och flor för ansiktet så ska det nog lösa sig ;) !

Åh nej då får jag ju slopa den planerade outfiten :D

Okej men då lät det ju ganska enkelt hörni, lite snyggare än vardag liksom :)

brukar köra med att passar kläderna att gå ut med ex farmor/mormor o fira hennes födelsedag på restaurang så går det ha på dop. (dvs lite finare än vardags men inte några festkläder)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 268
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 584
Senast: Sezziyanen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka