Klädkammare eller inte??

ufot

Trådstartare
Håller på att totalrenovera min nya lägenhet på 62 km.

I hallen finns en klädkammare som jag funderar på att ta bort, men jag är osäker.

Alternativ ett är att ha pax garderobslösning inne i klädkammaren.

Alternativ 2 är att ta bort klädkammaren och ha pax garderobslösning "öppen"

Fördelen med alternativ 2 är att hallen kommer att bli mycket större, ljusare och luftigare.

Klädkammaren är inte stor. När garderoberna är på plats finns det i princip bara plats att stå på golvet, nästan ingen plats till "öppen" förvaring.

Hur hade nu gjort, behålt liten klädkammare, eller tagit bort väggen?

I sovrummet kommer att sättas in en 100 + en 75 garderob, så mer förvaring behövs egentligen inte...

Hallen är som sagt trång, jag tror att det hade varit bättre att riva väggarna, men är orolig att "andra" vill ha liten klädkammare och att värdet på lägenheten försämras om man river väggarna.

Hur resonerar ni?
 
15939082163798498524237217744234.webp
 
Bortse från skalan i klädkammaren, den stämmer inte. Väggen närmast sovrummet är typ 160 lång, den andra långa väggen är typ 190 lång. Garderoben kommer vara 150x165 cm. 58 cm djup.
 
Jag hade tagit bort den om man känner att man har tillräcklig med annan förvaring. Ogillar skarpt trånga hallar och skulle vilja ta ut våra två garderober i hallen men de går inte pga av hyresrätt.. De är mest i vägen ärligt talat.
 
Jag tror att jag skulle kunna få även en liten klädkammare att fungera bra och praktiskt, och hade därför behållit den. Jag förvarar kläder och textilier i täta plastlådor, och hade eventuellt satt upp någon klädstång öppet också (att hänga upp de ytterkläder som används för tillfället tex. Beroende på hur jag resonerat kring hallen.).
 
Om lägenheten har ett separat förråd (källare, vind) hade jag tagit bort den. Annars skulle jag troligtvis behållt. Vi har inget förråd till vår lägenhet, men en klädkammare (dock större än din). Vi har inga kläder i där men allt annat bös man inte vill ha framme. Dammsugare, städgrejer, återvinning, resväskor, verktygslåda, hobbygrejer, vinterförvaring av dynorna från balkongmöblerna, julpynt etc etc. Har du plats för allt sådant om du tar bort klädkammaren? Om ja, ta bort den.
 
Svarar alla...

Tack för alla svar ... och jag blev bara mer osäker 😅

Öppen förvaring vill jag inte ha. Har två katter och även om dörren kommer att vara stängd har katter en oerhörd förmåga att tränga sig in när man minst anar det....

Jag resonerar lite som MissFideli, klädkammaren ger inte mer förvaring. Jag fick känslan när jag var där igår när byggarna rivit ut allt att väggarna bara kommer att vara ivägen. Hallen känns bra mycket mindre än ritningen visar.

Jag är också rädd för att klädkammaren kommer att bli någon allmän "skräpplatts".

Finns även ett stort förråd uppe på vinden (hiss finns) så mer förvaring behöver jag inte...

Jag kommer att öppna upp mer i köket och ta bort "sidoväggarna" in i köket (om nån förstår hur jag menar...) Väggen mellan kök och vardagsrum blir kvar.

Så, det verkar luta åt att riva ut...
 
Om lägenheten har ett separat förråd (källare, vind) hade jag tagit bort den. Annars skulle jag troligtvis behållt. Vi har inget förråd till vår lägenhet, men en klädkammare (dock större än din). Vi har inga kläder i där men allt annat bös man inte vill ha framme. Dammsugare, städgrejer, återvinning, resväskor, verktygslåda, hobbygrejer, vinterförvaring av dynorna från balkongmöblerna, julpynt etc etc. Har du plats för allt sådant om du tar bort klädkammaren? Om ja, ta bort den.
Finns stort förråd uppe på vinden (hiss finns).

Alla mina grejer kommer att få plats i de planerade garderoberna.
 
Om lägenheten har ett separat förråd (källare, vind) hade jag tagit bort den. Annars skulle jag troligtvis behållt. Vi har inget förråd till vår lägenhet, men en klädkammare (dock större än din). Vi har inga kläder i där men allt annat bös man inte vill ha framme. Dammsugare, städgrejer, återvinning, resväskor, verktygslåda, hobbygrejer, vinterförvaring av dynorna från balkongmöblerna, julpynt etc etc. Har du plats för allt sådant om du tar bort klädkammaren? Om ja, ta bort den.
Det är just det som är grejen ... de sakerna får ändå inte plats i klädkammaren.

Extra garderober måste jag ha för att skilja stallklädder och "vanliga" kläder åt. (Finns tyvärr inga förvaringsmljligheter i stallet.)
 
Återigen, tack för alla svar. Jag behövde nog bara tänka högt för att inse att känslan jag fick igår var rätt....
 

Liknande trådar

Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
13 892
Senast: Stereo
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 376
Senast: cherie
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 569
Hemmet Får smått panik här hemma snart. Vi har hus, men det är dels rätt märkligt byggt och heller inte så stort, så det blir väldigt trångt...
Svar
15
· Visningar
3 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp