F

FridaW

Vad behöver man för tävlingskläder när man ska tävla typ lokalt i hoppning.?

Sv: Kläder

Har du inte tävlingsreglementet? :)

Hmm... brukar inte tävla lokalt, men jag tror det är ganska så ledigt gällande klädseln där. Ridbyxor (valfri färg), ridstövlar eller ridsko+chaps, klubbjacka eller kavaj (lite osäker på om man måste ha någon skjorta/tröja med krage under) och så godkänd hjälm förstås.

Jag kan kolla i TR om ingen annan hinner (läs orkar :p ) före mig... :angel:

nääe jag har inte tr .. men får väl skaffa de :p Vart kan man köpa de förutom på ridsport.se?

Chapsen ska vara utan fransar. Det måste väl inte vara klubbjacka heller utan fritidsjacka/tröja/kavaj.

Nu tävlar jag bara clearrounder, och har på mig:

Ljusgrå-rutiga ridbyxor
Vit tjocktröja (sweatshirt typ)
Brun "jack-väst" (knäpper av armarna på en jacka)
Läderridstövlar

Osså hjälm såklart ;)

Går de hem på lokal också eller? :D

svarar trots mitt tips :devil:

ridbyxor får du ha vad du vill, dina går alltså bra.
tröjan går bra om det inte är luva.
jag är inte säker på om man får ha väst, tror att det är jacka eller tröja som gäller. (utan luva då såklart)

I TR för lokal hopp. står det såhär:

- Fritidsjacka/tröja elr ridkavaj.
- Ridbyxor.
- Polotröja eller skjorta med krage.
- Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar.
- Godkänd hjälm.

:)

Men måste ha ridbyxor. hjälm. väst är bäst att ha . klubbjacka/ kavaj .ridskor . sen är det typ inget mer men du får inte fläta hästens svanas tänk på det :smirk:

Men måste ha ridbyxor. hjälm. väst är bäst att ha . klubbjacka/ kavaj .ridskor . sen är det typ inget mer men du får inte fläta hästens svanas tänk på det :smirk:

Du kanske ska sluta hitta på saker?
Man får fläta hästens svans hur mycket man vill.
Man måste inte heller ha klubbjacka/kavaj utan det går utmärkt med fritidsjacka/tröja också.
Dessutom är det väldigt onödigt att du svarar, felaktigt till råga på allt, i en tråd där TR redan är citerat.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 605
Senast: co-SMAD4
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar