Det är ju så himla olika beroende på hur man är.Personen kom ju dit. Är inte det vad som räknas?
Min pappa dog när jag var 14 och lillasyster när jag var 17 så vi har anordnat två begravningar ganska tätt på varandra och som var väldigt nära i familjen så att säga. Jag och lillebror har väl alltid varit lite rebeller som vistats i kyrkan med petruskors och liknande i vår tonår. Metalheads och därmed har vi väl inte varit så brydda om hur andra klätt sig även om vi såklart kammat till oss på sådana tillställningar.
Min ena faster blev lite upprörd när en person kom till en annan begravning av en släkting i stay-ups och urtvättad tröja, ingen kjol eller nåt. Han gillade kvinnokläder men verkar ha saknat en kurs i stil och kombinationer.
För en tid sedan var vi på en annan begravning där klädseln var "ledig" men det var noga att den var mörk.
Är önskemålet från anhöriga att man ska se ut på ett visst sätt bör det stå i inbjudan och då anser jag att det ska följas, allt annat är respektlöst och då kan man lika gärna stanna hemma.