Kläder på Dop..

B

babyfoal

..som gäst.

Får man ha jeans?

Ska på dop i helgen och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig.
Har en supersöt lång tunika, den vill jag ha på mig, men vet inte vad jag ska ha till den.

Ska själv ha dop om några månader, och kommer inte bry mig vad folk har på sig. Men det är ju jag det....... :p

Vad har ni på er när ni går på dop alt. har eget dop.

Sv: Kläder på Dop..

Jag har nog haft jeans på mig på alla dop jag varit, med en extra snygg tröja/tunkia/skjotra.

Jag skulle aldrig ha jeans på mig på ett dop! Ett dop är ju en festlig tillställning och då har man finare kläder på sig enligt mig. Det är ju inte bröllopsklädsel precis, men någonting mellan fest och jeans.

Sist jag var på dop hade jag en beige-rosa-vit randig kjol och en vit top till.

Om det inte står någon klädkod i inbjudan så får man ta på sig vad man vill.

Personligen tycker jag inte att det är något fel med att ha jeans, man kan se uppklädd ut i det också :laugh:

Jag skulle nog inte heller ha jeans/uppskatta jeans. Ett dop går inom samma tradition som bröllop och begravning där en underförstådd klädkod finns (enligt mig) dvs - även om man inte skriver ut "bär svart" på en begravning så gör jag ett antagande om att jag ska bära svarta/mörka kläder ändå - lite underförstått. Dock tror jag inte att det är så många som bryr sig om det idag men ändå...

Jag hade nog valt klänning/kjol/kostym byxor, för att vara på den säkra sidan - och även haft på mig ljusa och glada färger (helsvart gå bort enligt mig) :)

Jag klär mig nästan uteslutande i klänning/kjol på dop faktiskt och personligen skulle jag aldrig gå på dop i jeans.

Jag skulle nog inte själv reagera på om någon hade det på ett dop, förutsatt att man man har något snyggt till och att det är lite snyggare jeans.
Men jag skulle själv inte ha det, ett par snyggare byxor eller kjol/klänning tycker jag passar bättre.

På vårt förra dop hade ett par stycken killar jeans + snygg skjorta! Snyggt tycker jag. Det beror väl lite på hurdant dop det är och hur alla andra klär sig. Nu till helgen har vi dop här hemma och det är ett väldigtenkelt dop så här får folk klä sig hur de vill.

Jag hade nog inte haft jeans på mig, men inte brytt mig så mycket ifall någon annan hade det. :) Jag hade kostymbyxor och blus sist jag var på dop :)

Nej precis.

Vi kommer ha dop denna månad och jag ska ha klänning ( hoppas jag ), men om någon vi bjudit har jeans på sig så är det väl inget jag skulle ens bry/störa mig om/på :)

Jag är bara glad om de flesta kan komma :D

Vi kommer ha dop denna månad och jag ska ha klänning ( hoppas jag ), men om någon vi bjudit har jeans på sig så är det väl inget jag skulle ens bry/störa mig om/på :)

Jag är bara glad om de flesta kan komma :D

Så tycker vi också :) (ska också ha dop denna månad för vår lille kille). Jag själv skulle dock aldrig gå på dop i jeans, utan klä mig i lite finare byxor/kjol/klänning.

Vi har precis haft dop för våran lille Linus. Jag hade en siden tunika med vita leggins till Jag frågade faktiskt prästen innan vad som var brukligt. Som en skolavslutning sa han iallafall. Själv skulle jag aldrig ha jeans vid nåns dop. Känns för vardags för det. Det är ju liksom lite av en fest.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
418
Senast: Krålus
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 356
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 849
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar