Hastflickan
Trådstartare
Min pålle får alltid en liten kula med vitt klet nere på båda ögonen. Sen när jag tar bort det så är det snart en ny kula med klet där. Vad kan det bero på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste jag åka med hästen till veterinär så han kan kolla på ögonen, eller kan man få salva utan att åka dit med han? (Hästen gillar INTE transport, och närmaste veterinär(häst) är 30 minuter bort. Därför skulle jag gärna undvika det då han blir så himla stressad.)Din häst har antagligen en inflammation i ögonen, det får det av damm o smuts som hamnar i ögat.
Det går inte över av sig själv utan din häst behöver en salva som veterinären kan ge dig.
Tror ni det är ögoninflammation? Det är bara en liten klick klet (men ja klet som klet) och han verkar inte ömma. Hans ögon är inte svullna
Okej, tackSkulle gissa på det, de blir inte svullna men hästen känner av det som irritation i ögat som är väldigt känsligt. Det blir värre o värre om man inte gör något åt det.
Du behöver inte åka till klinik med hästen, räcker om veterinären kommer ut till stallet