Kladdig yta på köksbord?

Zolimita

Trådstartare
Köpte ett begagnat köksbord när jag flyttade och ytan är lite kladdig,har torkat med lite såpa och vatten samt diskmedel och vatten.
Antar att det är behandlat men törs man gå på med lite starkare medel och vad isåfall?

Sv: Kladdig yta på köksbord?

Köpte ett begagnat köksbord när jag flyttade och ytan är lite kladdig,har torkat med lite såpa och vatten samt diskmedel och vatten.
Antar att det är behandlat men törs man gå på med lite starkare medel och vad isåfall?
Hur långt är ett snöre...? :angel::)
Är bordsskivan fanerad eller massiv? Lackad, oljad, vaxad, obehandlad?

Terpentin eller Ren Bensin. Inget starkare i kemikalieväg iaf.
Det beror lite på ytan och vad *fet* betyder för dig.

Skrubbsvamp, utan slipmedel, och såpa kanske? Då brukar man ju få loss lite mer än om man bara torkar.

Skulle nog beskriva ytan mer som klistrig än fet...Har man haft en tidning på bordet ett tag så fastnar den:crazy:

Oljevax eller om det är ek eller något sådant träslag, linoljad är möjligt, men använd ren bensin eller om du kan få tag på det, trikloretylen. (förbjudet att sälja men perkloretylen - trikloretylen finns i fläckborttagningsmedel från förr)
Kanske kommer du ihåg hur det luktade på kem-tvätten? Det var det man använde.
Svårt att avgöra från din beskrivning av bordsskivan.

Annars får du pm:a o skicka en bild så jag ser bättre än skrift.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
802
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 264
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 960
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar