T

Trassel_tösen

Hej, jag har en boxerhanne på snart ett och ett halvt år. Det räcker med att man nuddar han i princip var som helst på kroppen och då börjar han klia med bakfoten. Jag antar att han lider av klåda? Finns det något vi kan göra eller ska vi kontakta veterinären? Vi har använt ett schampo 2 ggr som ska lindra klåda, det står dagligt användade vilket känns extremt mkt. Ska vi fortsätta använda den varje dag eller finns det något annat alternativ?
Tacksam för svar!!! MVH Louise

Sv: KlÅda

Jag tycker ni ska ta kontakt med veterinären först och främst. Är huden irriterad där han kliat så han har tappat lite hår?
Det finns så otroligt många olika anledningar till klåda. Min tik börjat klia sig direkt hon fått det minsta kyckling. Hon är hyperallergisk och det tog ett tag innan vi kommit fram till det och inte minst många foderbyten.
Många hundar är ju allergiska mot spannmål och det finns mer elelr mindre i dom flesta foder utom i JWB som vi använder.
Men annars kan ju din hund ha fått nån sorts ohyra eller kvalster alt. är allergisk mot damm, kvalster o.s.v.
Som sagt, det finns många anledingar till klåda och verkar det besvärande för hunden tycker jag ni ska rådfråga vet.
Lycka till :) .

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 343
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 259
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar