Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hushållspapper är inte så bra om man ska titta på sediment då det kommer med papperspartiklar i provet.
Du kan strimla bakplåtspapper eller lägga i opoppade popcornskärnor i den renskurade lådan.
Menar du att det finns folk som inte har popcornkärnor hemma!
...eller är det bara jag som är popcornsberoende som alltid har minst två påsar hemma.
(Sagt med ironi och glimten i ögat)
Det var därför jag skrev i nödfall. Det är ju inte alltid man har vad som krävs hemma när man behöver. Det händer förvånansvärt ofta... vart är vetemjölet när man ska baka och vad hände med brödsirapen som alltud funnits i skafferiet när man väl ska till och använda den?
Min kompis har en katt som har misstänkt urinvägsinfektion, och veterinären ville att han skulle samla ett urinprov från katten. Hur sjutton ska han lyckas med det?? Idéer och tips, någon?
Å andra sidan är ju provet värdelöst om man kramar ur det ur hushållspapper så då kan man ju likagärna låta bli?
Fast eftersom det finns en hel del veterinärer som rekommenderar det som nödlösning kan det inte vara helt värdelöst.