Kissar jättemycket???

K

kbr

Hej har en femårig schäffercolly. I går började hon gnälla sedan kissade på mattan och det var inte lite vi hade varit ute jättelänge pricis innan. Släppte ut henne och sedan gick vi och la oss under natten kissade hon igen märkte vi på morgonen sedan började hon gnälla så min sambo gick ut med henne igen och då kissade hon mer. Vad kan det vara för fel. Jag är rädd för livmodersinflamation för min förra hund fick vi avliva pågrund av det.

mvh Karin
 
Sv: Kissar jättemycket???

Urinvägsinfektion?
Åk till vet. och kolla upp det om det inte går över.
 
Sv: Kissar jättemycket???

Proppa i henne C-vitamin, helst ren askorbincyra. Bakterierna som orsakar UVI trivs inte i sur miljö. Min vet rekomenderar C-vitamin i första hand innan hon sätter in pencillin.
 
Sv: Kissar jättemycket???

När löpte hon sist? Livmoderinflammation kommer inom 2 månader från sista löpet (förutsatt att hon inte har tysta löp).
Mät hennes vätskeintag under ett dygn. 50-60 ml/kg/dygn är normalt och mer än 100 ml/kg/dygn är för mycket.
Vid urinvägsinfektioner brukar de småkissa och kan vara besvärade vid urinering. Utifrån det du har skrivit så kan man inte dra slutsatsen uvi.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 276
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 323
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp