Kirshband och runda gardinstänger?

Rie

Trådstartare
Jag hade tänkt sy kirshband på mina nya gardiner. Men när jag tog fram hyskorna så visade det sig att de ju var för smala för den nya runda gardinstången. Har ju tidigare haft de vita plattare.

Finns det speciellla hyskor för runda stänger, eller hur har ni gjort som har krishband till runda stänger ?

Sv: Kirshband och runda gardinstänger?

Det finns ringar att köpa till stången. På den stora ringen sitter en liten ring, o där trär du i kirshhyskorna :) (heter det så förresten? )

Åhå, det hade jag ingen aning om.
Det blir till att uppsöka syaffär innan jag börjar sy. Men då kan jag göra som jag har tänkt i alla fall. Skönt.

Då ska du dessutom ha fingerkrokar som är avsedda för detta, och inte dem som är avsedda för att fästas i glidöglor i gardinskena.

Du ska alltså ha dessa fingerkrokar: (låg, för ring och skena)
MediaBinaryLoader.axd

Och INTE dessa: (hög, för glid)
MediaBinaryLoader.axd

Ahaaaaa.....måste till att kolla vad jag har. De har ju hängt med ett tag så jag antar att de kan vara för gamla.

Båda sorterna finns med fler "fingrar". Det är själva kroken som skiljer dem åt.
Själv har jag skena och fingerkrokar av den nedre sorten. Jag tycker det är snyggast, för då ser man inte skenan. Men i ett gammalt hus skulle jag nog välja "mormorsstänger".

Efter att ha sorterat dem kan jag konstatera att jag har tre sorter....

Dels ett tjugotal av den övre sorten
dels en hel del av den nedre sorten
och dels ett tjugotal av den nedre sorten men med betydligt mindre krok.

Jag ska ha bara till två längder. Blir det väldigt fult att ha den nedre sorten?`
Jag har ju mest av den?
Man kan ju alltid prova, och om det blir för fult köpa andra sorten.

Jag tror inte att det blir bra, men prova.
Glöm inte bildbevis sedan!

Liknande trådar

Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter...
2
Svar
21
· Visningar
772
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka