Kiropraktor?

Shaklima

Trådstartare
Jag funderar på att låta mnin häst gå till kiropraktorn, men nu funderar jag på om det ä värt dessa 600:- och hur mkt en kiropraktor egentligen kommer åt?
eftersom att jag aldrig har använt en kiropraktor förut så kanske nån som har gjort kan berätta om det är värt att lägga pengar på det ller om man kanske ska snacka med en equiterapeut?

:love: :)

Sv: Kiropraktor?

De ET jag träffat på har använt sig av kiropraktik också, men det är stor skillnad på folk och folk vad gäller detta också. Vad är det för problem du vill kolla upp/åtgärda? Vill du mer kolla igenom hästen för att "bekräfta" att allt står rätt till skulle jag ta en ET men är det något problem du känner till som en kiropraktor troligtvis kan lösa är ju det ett bättre alternativ. 600 kronor känns inte så mycket om det ger en en frisk häst, sen är också 600 kronor inte så betungande om man får stå en timme och få lovord om hästen;) Men kolla upp den du nu väljer så det är en seriös och kunnig människa!!

:)
joo, jag tänkte att kiropraktorn kanske skulle kolla upp ryggen på pållen, han e ju 14 år lixom. men veterinären ska komma å kolla på honom på fredag, så då tänkte jag att han ska får säga sitt, om han tycker att kiropraktorn kan vara bra eller inte ;)

Jag älskar kiropraktorn:love: Ponnyn som alltid stog på bakenbenen fixade han helt:D Helt klart värd 600:banana:

Jag har haft ute en kiropraktor hos min häst många gånger. Flera gånger om året. När jag köpte min häst för 8 år sedan hade han ont i ryggen. Om jag tryckte på honom svankade han. Han hade svårigheter att galoppera i vänster galopp. tog ut en kiropraktor, När han var klar bad han mig trycka på ryggen, han svankade inte mer. Han skulle vila två tre dagar efteråt och då gick det lätt att galoppera i båda galopperna. Dock var han i början tvungen att komma ofta, ca var åttonde vecka. För de kotor som låg fel hade gjort det länge så det räckte inte med bara en gång. De lade sig fel igen, men efter något år när han fått mer muskler försvann problemen. Hade honom ute några gånger ändå i förebyggande syfte, och om jag märkte att något började bli annorlunda. Tog tyvärr bort min häst förra veckan pga spatt men jag har fortfarande kiropraktorn ute till sambons travare ibland. Jag är mycket nöjd. Han har även fått knacka till min sambos rygg som blivit mycket bättre av bara några få behandlingar. Men 600 tyckte jag var dyrt. Jag betalar 300 kr. Men det beror kanske på var man bor.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
481
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv