King Louie

Väcker en gammal tråd
@rebus använde du KL och är du nöjd med avkomman i så fall?
Har ett sto som liknar din beskrivning... jag har nämligen bara hört gott om KL och funderar därför på att betäcka med honom.
Vad tycker ni andra som har/träffat avkommor efter honom? Hur stora blir dom?
 
Jag har 3 avkommor efter honom och en 4 kommer nästa år...2 st födda 15 och en född 16... helt underbara individer. .han är jätte trevlig och har ett bra temperament. ..kan varmt rekommendera honom...
 
Va kul:) Vilken typ av sto har du använt? Hur tycker du avkommorna har blivit i storlek, förstår att dom inte vuxit klart?;)
 
jag har ett sto som inte är så stor 159cm ,hon har fullblod i sig....den som blir 2 år efter henne är nu någon cm över henne i mankhöjd och lite grövre...lätt hanterlig lättlastad,social och väldigt bra mentalt..Hon har även tagit hand mycket av åretsfölen när mammorna tröttnat lite på dom.. helsystern till henne är ju född nu i år så det är svårt att säga hur stor hon blir... Hon är också väldigt trevlig mentalt väldigt social. hon har dock lite mer vilja och henne får man övertala i vissa lägen..men hon är ganska lättövertalad... men dom är olika på något vis
 
Har en hingst som blir två som mamman var både grövre och större och hon har lämnat väldigt stora grova avkommor 175 plus... han är ca 160 och inte så grov... trevligt mentalt.. han miste sin mamma när han var 5 månader så han har bara haft sina reserv mammor och sen gick han på hingstbete i somras, han är lätt lastad och kan vara själv i box och hage och tar det med ro..lite spring i början kan det bli..nu träffar jag kingen väldigt ofta typ 1 gång i veckan och ibland mer och jag bara älskar honom... så vill du ha en trevlig avkomma tycker jag att du ska betäcka med honom
 
Jag har också träffat Kingen IRL flera gånger då han varit till Högbo och visat upp sig i samband medvårat treårstest Har även träffat på honom på Myrsjö Gård där han står nu. Då han är en sådan trevlig hingst beslöt min dotter att använda honom på ett sto som hon lånat av mig så förhoppningsvis får vi föl efter honom nästa år
 
Någon som hunnit se King Louie IRL? Skulle vara kul att höra vad ni tycker och vilken typ av ston ni skulle använda honom till. Det är ju onekligen intressant blod i honom och med så mycket fullblod i kombination med Irco Marco.

Har en avkomma efter King Louie. En otroligt vacker och snäll valack. Bra benställning och fina gångarter. Duktig på att hoppa oxå.
Ett av mina ston står på semin hos Kingen nu. King Louie är en hingst som förädlar linjerna på lite större ston. Han är fortfarande en väldigt fin häst som hoppar bra och rör sig snyggt. Har träffat han några gånger och jag skulle verkligen rekommendera honom.
 

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 699
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 028
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 305
Senast: Paddington
·
  • Artikel
Hästnyheter Avelshingsten King Louie har fått somna in efter ett långt och kungligt liv på Myrsjö Gård. "Så slipper han bli ledsen när stona åker...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp