Kinesiska vagnar

fallon

Trådstartare
Det har kommit kinesiska rockards och nu har samma säljare även fyrhjulingar på ingång. Någon som har sådan eller hört något om dom? Dvs är det något att ha eller bara skräp? Jag har en kinesiskt moppe o ATW. Förstnämnda är skräp, den andra toppen...

Sv: Kinesiska vagnar

De flesta prylar görs i kina...
har kikat på den rockard jag tror att du menar och tex. så är skaklarna bara byggda för travselar... I övrigt tycker jag de ser ok ut men jag hade inte köpt utan att titta på dem först.

Vad ska man framför allt titta på tycker du? Vart är de svaga punkterna?Har nu en mkt rejäl, svenskbyggd rockard, men skulle vilja ha en m lite högre kuskbock tex. Och ja, det är samma rockard vi menar:-)

Vad ska man framför allt titta på tycker du? Vart är de svaga punkterna?Har nu en mkt rejäl, svenskbyggd rockard, men skulle vilja ha en m lite högre kuskbock tex. Och ja, det är samma rockard vi menar:-)

Nu är ju jag kanske lite fel person att fråga då jag precis håller på och lär mig. Men tipset jag fick av säljaren på tidaholmsvagnar är att man ska ställa sig och hoppa ordentligt i vagnen. Knakar det om den så ska man absolut inte köpa den.
Däck ska man också vara kinkig med. Känn över hela vagnen ordentligt och rysta i den rejält. Är du det minsta tveksam så köp den INTE.
Det är de tips jag har i dagsläget.
Sedan behöver du någon svetskunnig för att bygga om skaklarna till annat än travsele...

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 395
Senast: Anna-Bella
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 883
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp