Sv: Kinda

*knapplån*

Grattis till alla som gjorde fina rundor igår.

Själv ska jag iväg imorrn och starta min och hästens absolut första debutant och jag är redan så nervös att jag nästan mår illa (har i och för sig varit nervös hela veckan). Men jag hoppas på en rolig tävlingsdag med fint väder och att vi får lite kött på benen till nästa gång vi startar.

Återigen, grattis alla!!!

tack så mycket och lycka till i morgon :banana: Kom ihåg att vi vill ha resultatrapport efteråt ;)

Självklart kommer ni få en rapport efteråt.

Sysslar för tillfället med mental förberedelse. Andas lungt och hålla huvudet kallt. Men jag TROR han kommer fixa det.

Visst fixar ni det här. Efter tisdagens träning klarar ni allt. ;)

Var kan man läsa resultaten, hittar inte deras hemsida.

Just nu känns det jäkligt bra. tror han kommer fixa det galant....

Rapport kommer imorrn när vi kommit hem.

Nelle skrev:
Det var en väldigt trevlig tävling och de hade verkligen lyckats beställa bra väder :banana: :bow:

mm det kan man lugnt säga....jag såg ut som en kokt kräfta när jag kom hem :D

å trevligt va de verkligen!!! :bow: till Kinda RF, och särskilt till den som fixat att man fick juice efter terrängen :d

LitenIsa:
De klart de kommer gå bra!
Det kommer bli jättekul!
( jag vill rida banan igeeen :bump: )

*knapplån*

Nu äntligen är jag hemma igen. Blev ju ingen topplacering direkt men på det stora hela är jag rätt nöjd.

Red på 58,5% i dressyren vilket var superbra med tanke på att han skyggade för staketet och domaren (som satt med mängder av blommor runt sig) igenom hela programmet. Sen nollade vi banhoppningen, i ösregn (hade inte lika fint väder som er som red i torsdags).

Sen kom då äntligen terrängen, min och hästens absolut första start någonsin. Dessvärre blev min pålle totalt megastressad och praktiskt taget okontaktbar ute på banan. Vi vägrade ut oss :o . Men han var väldigt tagen psykist utav hela dagen och att stå i transporten så länge. och inte att förglömma, ibland kör han helt enklet med rövarknicks för att busa till det hela.

Men jag gråter inte för det. Mitt mål med dagen var att få starta terrängen, och det lyckades vi iallafall med. Sen behöver vi rutin. Så, vi kommer igen. Både jag och Hugo tyckte iallafall det var väldigt kul.

jag vill ju ha resultatlistan NUNUNUNU.............
en av mina elever var där o jag får inte tag på henne så antingen firar dom eller så skäms hon!
Hon LOVADE att rida på minst 65% (hon rider alltså dressyren för mig!) hon red på 58% i mantorp och då hade det gått skitdåligt......

Senast ändrad:

Huvudsaken är att DU är nöjd. Sedan att det inte blev någon placering spelar ingen roll. Nu har ni ju debuten avklarade.

jag säger som shady : huvudsaken är faktiskt att du är nöjd och att ni hade kul!

å nästa gång kan det ju bara gå bättre eller hur? ;)

Precis.

LitenIsa....det blir en debutant i September på Udden. Då vill jag se dig rida.

Klart vi inte tänker lägga ner nu. Vi tycker ju båda att det är vansinnigt kul, tyvärr orkade inte Hugo hela vägen idag. Men vänta bara så ska ni få se nästa gång ;)

Du är en fighter du!
Klart ni inte ska lägga ner! Det är ju nu det roliga börjar!
Du nådde ju iaf ditt mål ; att få starta terrängen! :bump:
Vart på banan stannade ni ut er?

toughcookie skrev:
jag vill ju ha resultatlistan NUNUNUNU.............
en av mina elever var där o jag får inte tag på henne så antingen firar dom eller så skäms hon!
Hon LOVADE att rida på minst 65% (hon rider alltså dressyren för mig!) hon red på 58% i mantorp och då hade det gått skitdåligt......
NU finns resultaten på deras hemsida!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
485
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka