Sv: Kinda

Ja det var rätt många som blev uteslutna i terrängen :crazy:
De största problemet var väl vattnet. Såg en hel del få stopp där när jag satt å red fram.
Det var ju en liten stock innan och sen kanske 3-4 meter till vattnet och efter vattnet en ganska brant backe uppför.

Var även några som fick stopp på vattnet men kom över på andra försöket å sådär.

Tyckte det var en fin bana. Lite svårare kanske än andra debutant jag har varit på, men det är ju en bra förberedelse för de som ska upp i lätt klass. ;)

Mindre kul för de som kanske inte har tränat så mkt på sådana hindertyper som var med. :crazy:

*knapplån*

En liten fundering om det här med terrängbiten. Jag trodde att man alltid hoppade fram på naturhinder. Men här låg ju framhoppningen på hoppbanan. Är de ofta så?

Min häst bev ju helt paff när han kom fram till första hindret. Shit en stock, tänker jag minsann INTE hoppa över :crazy:

Det varierar från tävling till tävling, även på en del större tävlingar finns där bara banhoppningshinder att hoppa fram på. Men hästen skall väl kunna gå på naturhinder ändå även om där inte finns något sådant på framhoppningen?

Jag menade det inte som kritik till någon alls. Var bara nyfiken på om det brukade vara så.

Var min och hästens första tävling jag var nervös och hjälpte honom nog inte så mycket som jag kunde ha gjort, därav kändes det som han blev förvirrad när det plötsligt kom naturhinder.

Självklart skulle han ha kunnat gå på det ändå. Var bara en fundering. Vi ska nog få kläm på alla bitar så småningom.

Senast ändrad:

själv gillade jag framhoppningen där, vi hade iaf massor med olika hinder å hoppa fram på (typ halva banan från hoppningen)...kanonbra å kunna hoppa flera hinder i följd tycker jag!

Kritik var kanske fel ordval. Menade bara att jag inte tyckte det var dåligt. Klagade alltså inte över det.

Blev bara förvånad eftersom jag trodde man hoppade fram på naturhinder.

Vi hade oxå så. Massa hinder från banhoppningen. Bara det att jag trodde inte det skule vara så.

Jag tyckte det ar lite rörigt. hästar överallt som susade fram. men det är nog en vanesak.

Jobbigt bara att veta vilken vänster långsida man menar. Kommer man från olika håll så blir ju även vänster olika håll :D
Själv gapade jag typ "gamla nr 4!" eller "bruna lådan!" ;)

Jag tycker också att det är bra att kunna hoppa över någon stock innan start i de lägre klasserna, så de gröna hästarna blir lite med på vad som komma skall... Med de rutinerade hästarna spelar det ju ingen roll, de vet ju vad som gäller allt för väl ändå :banana:

Så det var du som skrek "bruna lådan!"
så det ekade över hela området :angel:
HAHA, :devil:

Det är en vanesak, att det är så många ekipage samtidigt som
rider/hoppar fram. det gäller o ropa så alla hör annars kan man

krocka :smirk: eller vara i vägen för folk-
det är jag ganska bra på :angel:

Ja mig är det ingen som krockar med :devil: i så fall är det nog jag som krockar med andra när vi får små anfall :angel: Fast i Kinda var det helt lugnt, han var så lydig och fin på framridningen :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
485
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka