Kill mode????

Näe, ridbyxor med gubbveck och vidd upptill ser ju inte alls ut som balettbyxor. Chaps kan va snyggt, men det om något fokuserar ju på skrevet liksom. Särskilt med avvikande färger. :d

Det värsta är väl om de skulle var så tajta att användaren får "balettpung" ;) :D

Annars får manliga ryttare gärna ha ridbyxor på sig. Det viktigaste är ju att de rider bra (även om en vackert yttre inte skadar förstås :D).

Ja det ser "bögit" ut om något. Annars tänker jag inte på det om de har ridbyxor som sitter normalt. Gillar chaps som är lite vida och inte sitter för tajt.

Sambon visar sig INTE i "klassiska" ridbyxor, det är absolut en omöjlighet för han tycker det är urfult. Men snygga sko-ridbyxor med kängor till, det går bra. Måste säga att jag tycker det är snyggt också :)

Stallägarens sambo där jag har min häst. Rider i tighta ljusa ridbyxor, första gången jag såg han in "action" så höll jag på att trilla av min egen..

Jösses..

Har själv varit på Irland o jobbat som hästskötare o jag håller med... Killarna är mer ridmode medvetna än tjejerna, Killarna rider o tjejerna gullar mest med hästarna. Jag var ensam tjej i jaktstallet o fick mycket gliringingar när jag bangade att hoppa ett hinder på jakterna utanför Dublin...

TACK O LOV att man är hemma igen o kan gasa runt i skogen precis som man själv vill...

Jaha, det är därför tjejerna trillar av på hoppträningarna när jag står och tittar på... :)

Just nu kör jag med ett par ridbyxor från mountainhorse som är ca en storlek för stora. Ser nästan ut som herrbyxor, fast utan de fula gubbvecken. :crazy:

Får ta och släpa mig till ridshoppen på flyinge nån dag och shoppa riktiga killbyxor med gylfen åt rätt håll... :D

Får ta och släpa mig till ridshoppen på flyinge nån dag och shoppa riktiga killbyxor med gylfen åt rätt håll... :D

Flädie har större utbud. :D Och så är de billigare. :D

Har själv varit på Irland o jobbat som hästskötare o jag håller med... Killarna är mer ridmode medvetna än tjejerna, Killarna rider o tjejerna gullar mest med hästarna. Jag var ensam tjej i jaktstallet o fick mycket gliringingar när jag bangade att hoppa ett hinder på jakterna utanför Dublin...

TACK O LOV att man är hemma igen o kan gasa runt i skogen precis som man själv vill...

Du skulle stannat langre och tuffat till dej riktigt. Jag har bott pa Irland i 5 ar nu, och jag kanner fortfarande att jag helst inte vill ga jakt, men nar man val ar dar sa ar det ok...tills man moter ett stort dike framfor en stenmur pa 1.20...da kanner man att man vill ga igenom grinden och aka hem!! Men man maste ta sej i kragen. Vi har manga amerikanska turister som jagar har, och jag har som motto nu: Om de feta amerikanerna kan, sa kan jag ocksa. Det handlar inte om ryttarkapacitet - utan om att hanga kvar!

Min tränare har världens tajtaste ridbyxor när han tränar mig!! Fast han är jäkligt snygg i det ;)

Har faktiskt sett mer än så, jag hade traktens snyggaste beridare till hästen (tyvärr bara till hästen). En av de gånger vi hade bestämt tid kom han direkt från jobbet och ska alltsåledes byta om i stallet. Hoppar ur bilen, öppnar bagaget och plockar fram ridbyxorna. OCH TAR HELT KALLT AV SIG JEANSEN! Jag höll på att få slaganfall och hysteriskt utbrott i en föga attraktiv blandning. De som träffat mig vet att jag inte är buskablyg, men det var så helt otippat att jag inte visste var jag skulle fästa blicken... (nåja).

Har nog fortfarande inte hämtat mig från den episoden...

Min tränare byter alltid om inför mig... men sen är han en väldigt frispråkig och flirtig dansk ;)

Men glöm inte bort att damridbyxornas gylf slutar mycket högre upp. Det är väl för att "kameltån" skall synas bättre.:d

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 902
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 489
Senast: valy
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 709
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025