Kill mode????

Mitra

Trådstartare
Är det fler än jag som har lagt märke till att killar nästan jämt ska ha chaps för att inte visa sig i ridbyxor?? De jag känner tycker det ser fult ut med tajta byxor. OBS älskar att har ridbyxor på men gillar inte att det ser ut som om de hade "ballet" byxor.

Jo, det verkar så.
Själv bryr jag mig inte.
Fungerar bara byxorna vid ridning så får dom se ut hur som helst. :D

har inte tänkt över det der före nu,
killarna jag har sett rida har bara haft ridbykser på sig,
inga chaps.

Nepp, har inte sett några chaps (bara shortchaps - på båda könen) på min ridskola sedan jag började om. :)

Själv så skiter jag fullständigt i hur jag ser ut så jag springer glatt omkring i mina ridbyxor utan chaps.

Däremot så älskade jag mina läderskodda ridbyxor. Och eftersom chaps är billigare och enklare att få tag på än byxor + att de ser så jäkla sköna ut att rida i så funderar jag på att skaffa ett par sådana.

Det som dock gjort att jag dragit mig lite är att jag skulle tycka att det var så jäkla kinky att springa omkring i chaps :o :crazy: :D

Hade en väldigt trevlig (läs; snygg) hopptränare som vid ett träningspass gärna ville sitta upp och känna på hästen. Att han hade sportshorts brydde honom inte nämnvärt, han drog på sig chapsen över de relativt korta shortsen och hoppade upp. Jag tyckte nog att DET var lite kinky :D

Haha, som om du hade något emot det... ;)

Nåja, man vänjer sig väl... Nån som har Hööks nappachaps och kan ge ett utlåtande om kvalite och känsla?

Har faktiskt sett mer än så, jag hade traktens snyggaste beridare till hästen (tyvärr bara till hästen). En av de gånger vi hade bestämt tid kom han direkt från jobbet och ska alltsåledes byta om i stallet. Hoppar ur bilen, öppnar bagaget och plockar fram ridbyxorna. OCH TAR HELT KALLT AV SIG JEANSEN! Jag höll på att få slaganfall och hysteriskt utbrott i en föga attraktiv blandning. De som träffat mig vet att jag inte är buskablyg, men det var så helt otippat att jag inte visste var jag skulle fästa blicken... (nåja).

Har nog fortfarande inte hämtat mig från den episoden...

dom är mjuka och goa från första böjan till skillnad från mocka chaps som du måste gå en halv evighet i för att kunna använda...
tycker verkligen om dom...

alla grabbar på ridskolan bär ridbyxor utan chaps.

men chaps tycker jag kan vara riktigt läckert på killar. :o :d :D

fast allra bäst är cowboys med "batwings" :d :d :d :o :D

Alla killar som rider i Sverige bor komma over till Irland, dar hastsport ar en killsport och lara sej lite om ridmode for man. :D
Jag tror att killarna har ar varre an de varsta divorna ni i Sverige ser pa tavlingsplatsen!! :D

Killarna har har nog ett storre utbud av rid- och tavlingsklader. 99% av alla man har "slappa" ridbyxor, med bubbveck. Dessa har aven blivit poppis hos tjejerna som rider, men da blev det uppror av killarna, som envisades med att tjejer ska ha tighta ridbyxor. :rofl: Av nagon konstig anledning!! ;)

Skjortor etc ar nastan svart att fa tag pa en snygg for en tjej, men det finns i massa olika varianter for killar. Som i Sverige fast tvartom.

Om man rider hemma, har man inte ridbyxor, da har man jeans eller andra brallor. De flesta killar som rider har laderstovlar pa tavling, men hemma har de shortchaps, som ar latta att ta av.

Tycker att ni ska komma hit till Irland for att se de diviga (men mycket manliga) gubbarna pa hastryggen!! :D

Det som är så grymmt snyggt med ridbyxor på snygga pojkar :d(men äckligt på fula gubbar*kräksmily*)
Chaps är det mest jag som nyttjar. Helt underbart!

Min tränare har gråa ridbyxor och gråa tajta chaps. Vi säger att han går omkring i "bögchaps".

Dom är då tajta att du ser varenda muskel!
Han är 40+ men ser ut att vara 30, hade inte varit fel med han i sängen :o ;) :d :banana:

Kram Favina :bump:

PS: Hoppas inte någon här känner han och är med i hans "fanclub" :rofl:

Min pappa rider i sina skidbyxor :rofl: av den lite tjockare modellen, men de är ändå ganska tajta. Fast det ser inte så konstigt ut :p

Jag tycker de flesta grabbar är snygga i ridbyxor, extra snyggt blir det ju med chaps förstås...fast det finns ju undantag. Jag red för en dressyrdomare för några år sedan. Han är jättelång och har supersmala ben, byxorna är helt pösiga på honom och det ser riktigt roligt ut!

Jag längar efter den dagen killen jag rider för nu hoppar ur jeansen och drar på sig ett par ridbyxor... :d :o Funderar allvarligt på att åka dit tidigare på dagen så att jag får se när han rider sina hästar för jag tror då inte att han har jeans på sig då också... :smirk:

jag har köpt ett par vanliga mockachaps (är det mocka?) iaf. de skaver på ena knät (!) men inte på det andra, det är en ond liten söm där, du vet inget sett att mjuka upp dem lite på mer sätt än att bara använda dem i en evighet, då kommer mitt knä att demonstrera ;)
ha de bra

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 902
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 489
Senast: valy
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 709
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025