Kieffersadel!

T

talåj

Hur mycket kostar en sådan? Jag fick en med när jag köpte hästen. Den är skitskön :o, och en Vän sa till mig att den kostade 17 000 men är det verkligen sant :confused:? Låter lite lustigt att man får en sadel med för 17 000, den är sex år nu alltså! :bow:

Vad är det för sadel? Min Kieffer Ulla Salzgeber (dressyr då...) kostade 14'oookr ny har jag för mig.

Kieffersadlarna finns i många olika prisklasser. Min dressyrsadel, Kieffer Lech, köpte jag begagnad för 4000 kr, ny hade den kostat drygt 9000. Det beror på vilken modell det är..

vilken modell har du? kieffer sadlarna ligger på mellan 9000 och 15000...17000 låter för mycket...de är inte så dyra!

Jag köpte en Kieffer lusitano dressyrsadel för 5 år sedan och då kostande den 12.000kr. Idag kostar den 14 eller 15.000kr.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Cavallo
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka