Sv: KI tölt

17½ är sätes storleken, sedan har sadelns undersida ett annat mått i som sagt cm.

Är det någon mer som hunnit prova denna sadel nu när den funnits ett tag?
Skulle vilja veta lite vad den passar bäst på för slags häst och hur bred bommen är.

Jag har provat KI tölt, jag tycker den är jätte trevlig, min häst har lång rak rygg Ki sadeln låg som en smäck!:)

Har även provat den på en gammal gubbe på 23 år som ej rids så mycket ganksa kort rygg men jag tyckte den låg trevligt endå, man tyckte ju den såg så lång ut men när man väl la på den så såg det bra ut :)

Ni får ha lite överseende om det blir till fel person är inte så haj på hur man fixar och trixar med allt än:) givetvis är det till dne som skapat tråden:P

K1 tölt er et kopia av åstun sin sadel Ástund Xenophon http://www.j-k.se/1/sv/ryttare-haest/astund-xenophon-sadel.php det er Kvarnbacka islandshästar som har värt med på och lava den och det er dem sin sadel men afärene selger for dem:)
den passar de fleste is hästar.
for 3 år sen kosta K1 tölt 6400 men så nu at den kostar 8400 och noe.
jag prova K1 tölt sadelen men jag kjöpte en Ástund Xenophon fra Island i stedan for kopian:)
:banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sweden International Horse Show bjuder på både sport, kunskap och inspiration om islandshästar. Nu finns startfältet i World Cup Tölt...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka