Igen, det ändrar inte min åsikt att det är ett tråkigt och för mig konstigt uttryck. För mig är det så iallafall att om det är ett band som jag inte berörs av eller uppskattar så bryr inte jag mig ett dugg ifall dom fortsätter eller lägger ned då jag inte berörs.

Fast du kanske berörs av Kent ändå och tar illa upp av texterna till den grad att du är glad att dom inte fortsätter, jag vet inte men så kan det ju vara. Att det är därför du och andra längtat tills dom slutar skriva låtar och därför uttrycker er på det sättet att äntligen liksom. Och då är det väl rätt uttryckt till stor del iofs.
Nej, jag tar inte illa upp av texterna. Ja, jag har förstått att du tyckte det var konstigt uttryckt.

Ändring: inte bara du tyckte att det var konstigt/elakt/onödigt. Jag tar till mig det.

Älskar Kent, de var min första konsert som en svarthårig 14 åring 1996 :) Kommer sakna Kent oerhört då de i princip varit med mig jämt. Har biljetter till Köpenhamn :up: Fortfarande svarthårig för övrigt ;)

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att de lägger av. Ledsamt tom.
Men videon. Vilken magisk video! Rysningar och tårar på samma gång.

Har varit på flertalet konserter och fick tag i biljetter som tur är. Det var lite nervöst där ett tag.
Önskade dock att jag lyckats få till sthlm. Eller iaf en stad till :angel:

Jaha, ni som hunnit vara på konserter - vad tycker ni?! (Jag lägger mina åsikter i spoiler ifall någon inte vill se - så det kan ju kanske vara bra att hålla det så tänker jag för jag gissar på att många har det framför sig?)

Den var såklart bra! Galet snygg show med ljussättningen och bakgrunderna.

Dock tyckte jag ljudet var rätt skräpigt stundtals (skyller väl det mestadels på Scandinavium som är värdelös som konsertarena)

Men låtarna! Nästan alla låtar jag älskar och fler gamla än jag vågat hoppas på. Jag hade lite svårt för omgörandet till lite rockigare version av, hm, vilken låt det nu var eftersom det blev som en ljudmatta när så mycket var i samma tempo. Men ja, när det var dags för Mannen i den vita hatten kom tårarna. Det är min favorit genom alla tider och så som de gjorde den, vilken känsla och vilken upplevelse :heart

Senast ändrad:
Jaha, ni om hunnit vara på konserter - vad tycker ni?! (Jag lägger mina åsikter i spoiler ifall någon inte vill se - så det kan ju kanske vara bra att hålla det så tänker jag för jag gissar på att många har det framför sig?)
Var där, kom nyss hem och även för en icke-frälst var det en riktigt bra konsert. Det enda jag kan klaga på är väl att det ibland är lite svårt att höra vad de sjunger när musiken liksom ligger över sången.

Den 13e är det dags för mig. Skulle så gärna vilja se några fler konserter. När vi fixade biljetterna tyckte både jag och mamma att det räckte med en konsert..Det tycker vi inte längre..

Jag fattar att alla inte älskar dom, men att sitta och skriva att äntligen försvinner dom, äntligen lägger dom ner osv är bara så otroligt otrevligt och drygt. Eller har du verkligen stört dig såpass på detta bandet så att det faktiskt blir en sådan lättnad att dom äntligen lägger ner helt?

Men jösses. Det är ju ingen som önskat livet ur dom? Jag tycker musiken är skräp. Då är det bra att det inte produceras mer skräp.

Vill hellre diskutera konserterna än läsa rad på rad om folk som tycker kent är skräp. Lyssna inte på dom då. Enkelt löst.

Vill hellre diskutera konserterna än läsa rad på rad om folk som tycker kent är skräp. Lyssna inte på dom då. Enkelt löst.

Tyckte bara det var tramsigt att man på ett diskussionsforum inte får ge uttryck för att man tycker viss musik är dålig. Med samma resonemang: läs inte de inte inlägg som inte intresserar dig.

Jag ingick i samma kompisgäng som Jocke Berg och uppväxt i just Hagnestahill men Kent är inte alls min typ av musik, jag är mer åt disco-hållet och dagens musik med Adel & Co är lite av ett hatobjekt, det låter ju som om dom fastnat med pattarna i mangeln. :angel:

Tyckte bara det var tramsigt att man på ett diskussionsforum inte får ge uttryck för att man tycker viss musik är dålig. Med samma resonemang: läs inte de inte inlägg som inte intresserar dig.

"Inte får ge uttryck för"? Kom igen, det är ingen som har hindrat någon från att uttrycka någonting över huvud taget.

Men det är väl knappast särskilt märkligt att man får mothugg när man går in i praktiskt taget en hyllningsstråd (ja, jag är medveten om att det inte uttryckligen står "hylla kent" i rubriken, men så som den har utvecklats) där många är sorgsna över ett bands nedladdning och skriver typ "äntligen". (För att, liksom?)

Jaha, ni som hunnit vara på konserter - vad tycker ni?! (Jag lägger mina åsikter i spoiler ifall någon inte vill se - så det kan ju kanske vara bra att hålla det så tänker jag för jag gissar på att många har det framför sig?)

Jag var också där igår och tycker att det var väldigt bra! Jag lyssnade mycket på Kent som tonåring men har tappat bort dem lite med åren, då och då får jag ett ryck och börjar lyssna igen men har inte hängt med i alla de nya skivorna. Jag tyckte att det var en väldigt melankolisk och vemodig stämning men det är ju inte så konstigt, dels utifrån att det är slutet och dels utifrån att det alltid varit vemodig musik. Det var också oväntat känslosamt för mig, jag trodde nog inte att jag skulle bli så tagen!

Jag var också på plats i Scandinavium igår och tyckte att det var grymt!
Älskade vad de gjorde med Utan dina andetag (misstänker att det var den du inte gillade versionen av @Killaloe? :p) och håller helt klart med om att Mannen i den vita hatten var bäst! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka