Jag tycker inte det är sorgligt (det finns ju massa musik kvar att lyssna på och ingen har dött), men jag är inte överraskad över att fansen tar det hårt.
Min uppfattning är att Kent ffa drar till sig människor som mår psykiskt dåligt på ett eller annat sätt, eller som mådde dåligt när de började lyssna på bandet. I mina öron är det väldigt konstigt och paradoxalt - är man inte redan ledsen och deprimerad så blir man det garanterat av att lyssna på Kent. :p

Spelas de på radion byter jag kanal, inte för att musiken är dålig men den är så fruktansvärt deppig och mörk...Jag blir väldigt påverkad av musik och Kent gör verkligen humöret nattsvart oavsett hur glad jag var innan.

Jag var också på plats i Scandinavium igår och tyckte att det var grymt!
Älskade vad de gjorde med Utan dina andetag (misstänker att det var den du inte gillade versionen av @Killaloe? :p) och håller helt klart med om att Mannen i den vita hatten var bäst! :love:
Nä inte den.
Det var mycket tidigare under kvällen, kanske var det Lilla Ego? Äh jag är helt körd i huvudet efter gårdagen, konserter är inte mitt forum riktigt :D

Däremot älskade jag bakgrunden med hästen! Här var jag så fascinerad att jag inte tänkte lika mycket på låten utan kollade på hästarna :angel: :D

Fortsätter med spoliers ifall någon inte vill ha reda på hela spellistan etc innan sin konsert :)

I november är det min tur, jag tänkte säga "äntligen" men jag vill ju inte se dem för sista gången! :cry:
Jag kommer vara en av de där som står och bölar från början till slut :rofl:

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man som människa kan fokusera så totalt på en artist eller grupp som så många människor gör. Men. Jag kan bli lite både fascinerad o avis på att så många hittar sådan styrka i att följa en enda grupp. Typ.

Nä inte den.
Det var mycket tidigare under kvällen, kanske var det Lilla Ego? Äh jag är helt körd i huvudet efter gårdagen, konserter är inte mitt forum riktigt :D

Däremot älskade jag bakgrunden med hästen! Här var jag så fascinerad att jag inte tänkte lika mycket på låten utan kollade på hästarna :angel: :D

Fortsätter med spoliers ifall någon inte vill ha reda på hela spellistan etc innan sin konsert :)

Du är så snäll du. Själv lyssnade jag på setlisten här hemma igår innan konserten pga ville veta vilka låtar som komma skulle. Haha.
Så jag tänkte inte så långt :p

Jag vet fortfarande inte hur jag ska hantera det hela.
Var på min första spelning igår. Hade 4 kvar. Idag blev det biljetter till en till så nu har jag 5 kvar igen. Kanske att jag köper till ytterligare en. Hur vet man när det räcker när de varit med mig sedan jag var 13? Det är surrealistiskt. Kul igår att Sami och Jocke konstaterade att de hade samma frisyrer som då, för precis det tänkte jag på, att Jocke hade samma hår som första gången jag såg dom. Så många minnen på 21 år. Så mycket liv.

Jag var sjukt nöjd med igår, men samtidigt lite besviken över låtarna. Jag hade försökt undvika att se setlists osv men lite hade jag koll på. Tycker de kunde kört lite mer otippade låtar. Och även om versionen av en viss låt var bra så är det den enda Kentlåten jag inte klarar av, och det är andras fel. Alla jävla andra som ska göra covers på den till förbannelse. :p Men jag ska egentligen inte klaga, min måstelåt spelades och jag har hört alla låtar jag velat höra live, live. Inklusive mer ovanliga som Slutsats och Stripped... MEN ÄNDÅ! :D

Nästa spelning för mig blir inte förrän i Malmö, men sen tickar det på med 2x Malmö, Örebro och 2x Stockholm. Om jag inte trycker in Karlstad eller Gävle.

Sen måste jag hitta en tatuerare som är bra på att göra jävligt raka linjer så jag kan göra min kent-tribute. Hade tänkt att det kan vänta, men efter igår var det helt solklart att nej, det måste göras innan den 17e december.

åh, snyggt! Här fick du till en riktigt nedvärderande och sexistisk kommentar :up:
Ja vad hade du förväntat dig när det bla. skrivs sådana här texter? Kvinnor får sjunga att män är korkade och det är helt okej.

Jag tycker inte det är sorgligt (det finns ju massa musik kvar att lyssna på och ingen har dött), men jag är inte överraskad över att fansen tar det hårt.
Min uppfattning är att Kent ffa drar till sig människor som mår psykiskt dåligt på ett eller annat sätt, eller som mådde dåligt när de började lyssna på bandet. I mina öron är det väldigt konstigt och paradoxalt - är man inte redan ledsen och deprimerad så blir man det garanterat av att lyssna på Kent. :p

Spelas de på radion byter jag kanal, inte för att musiken är dålig men den är så fruktansvärt deppig och mörk...Jag blir väldigt påverkad av musik och Kent gör verkligen humöret nattsvart oavsett hur glad jag var innan.
Jag tycker jag blir peppad av deras musik:D kanske inte de sorgligaste låtarna, men många av dem har jag när jag springer eller behöver energi.
Så det är nog väldigt olika.

Jag tycker jag blir peppad av deras musik:D kanske inte de sorgligaste låtarna, men många av dem har jag när jag springer eller behöver energi.
Ja men så relaterar jag också oftast till dem! Och vissa låttexter är ju rätt peppiga också även om det är vemodigt på samma gång i många fall. Men jag tycker ofta att det ändå finns mer än bara misär i deras texter :)

För din info så är det Mauro Scocco dom skrivit den låten :grin: @MacGyver Så det vore väl på sin plats att du tog lite eget ansvar för ditt sunkiga kvinnosyn och slutade skylla dina vedervärdiga kommentarer på någon annan.
Jajaja, du och flera andra har ju träffat mig live, levt ihop med mig så ni vet ju vilken kvinnosyn jag har,,,,,,,, :grin:

(Konstigt att jag har så många kvinnliga vänner IRL som även är bukefalister.)

En vecka kvar och jag börjar inse att jag nog måste försöka få biljetter till någon fler konsert. Om det nu går med jobbet :S

Just hemkommen från konserten i Luleå.
Jag är nöjd även om jag saknade nån låt. Jocke var ovanligt pratglad, har aldrig varit med om att han sagt mer än typ tack som fan. Nu blev det två långa mellansnack.

Jag blir inte peppad, jag blir liksom omfamnad av ett varmt duntäcke.
När jag var tonåring var det ju fantastiskt med låtar som beskrev precis det jag tänkte. Antagligen är det därför fanskaran är så tight, för man har vuxit upp med dom. Hjärta och smärta som sen blev ett lugn och glädje.

Jag blir inte peppad, jag blir liksom omfamnad av ett varmt duntäcke.
När jag var tonåring var det ju fantastiskt med låtar som beskrev precis det jag tänkte. Antagligen är det därför fanskaran är så tight, för man har vuxit upp med dom. Hjärta och smärta som sen blev ett lugn och glädje.
Så har det absolut varit för mig också. Framförallt Vapen och Ammunition och Du och jag döden har varit duntäckesskivor för mig, det finns inte en låt jag inte kan utantill:D

Ja vad hade du förväntat dig när det bla. skrivs sådana här texter? Kvinnor får sjunga att män är korkade och det är helt okej.

Eh..Har du missat massa musiktexter, litteratur etc som är nedlåtande mot kvinnor? Tex inom vissa genrer är det vanligt och betydligt värre än det exempel du ger.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka