kent har varit väldigt viktiga för mig vid många tillfällen i livet. Jag kommer att sörja, jag kommer att sakna att längta efter en ny skiva eller en ny konsert. Jag vet inte när jag kommer acceptera att det är ett avslutat kapitel. Jag kommer alltid bära med mig vissa låtar, vissa textrader, alla känslor.

Jag har biljett. Jag vet inte om jag ska längta eller inte till konserten.

Jag fixade biljetter idag, visserligen sörjer jag dem inte men har alltid tyckt om dem.

Jag har inte riktigt förstått varför de väljer att lägga ner bara, jag har sett framför mig alltid att de kommer hålla på fram tills åldern tar ut sin rätt, visserligen med bara en cd vart tionde år på dein höjd men aldrig något officiellt avslut någonsin
De gillar nog dramat.

Jag gillar dom men är väl inte sådär jättefanatisk som vissa blir, vore däremot kul att fara jag, pappa och ev syrran eftersom vi alla gillar Kent, pappa är nog den som gillar dom mest och den som drog ner oss i det hela ;)

Jag fick biljetter till Luleå. Glömde bort släppet men kom på det och hann få biljetter.

Jag är inget superfan men har alltid lyssnat på dem. Mer för 10 år sen än nu dock, och jag har ingen jättekoll på nyaste skivorna men vill ändå se dem någon gång innan de lägger ner så då var jag tvungen att passa på.

Själv satt jag och köade idag för att få biljetter. Blev så glad när jag äntligen kom fram, men fick sen lite panik när alla biljetter bara försvann när jag försökte boka. Så uppdaterade, klickade in, bokade biljetter och betalade - utan att inse att det visst var i Kiruna och inte Göteborg jag bokat biljetter :o Så nu står jag här med biljetter till Kiruna och funderar på om det kanske är värt att åka upp eller om jag får skriva det på förlustkontot under kategorin "när hjärnan inte fungerar" :D :up:
Haha! Förlåt, men lite roligt är det. Tycker du ska passa på att åka ändå, blir klart minnesvärt med den bakgrunden.

Jag är ett stor fan! Är uppriktigt ledsen över att de ska lägga ner. Försökte få biljetter till både den sista konserten och extrakonserten i Sthlm, men lyckades dessvärre inte.

Jag avskyr Kent och har gjort det sedan första gången jag hörde deras pretentiösa gnällmusik. Min sambo ville dock gå och han brukar vara så intresserad av saker som jag gillar så jag har köpt biljetter. (Valde postleverans trots extrakostnad så att de blir lätta att sälja om andrahandspriserna blir superhöga.)

Haha! Förlåt, men lite roligt är det. Tycker du ska passa på att åka ändå, blir klart minnesvärt med den bakgrunden.
Om jag hade haft ekonomin hade jag nog inte tvekat! Och jag kommer nog kunna skratta åt det framöver, men just nu vet jag knappt om jag ska skratta eller gråta. :D :up:

Lyssnade mest för sådär 12 -14 år sedan men drogs med i den allmänna haussen kring avskedsturnén. Ska gå på spelningen i Malmö 12/11, ser fram emot detta!

Jag började lyssna på Kent 95, 13 år gammal, och jag har verkligen aldrig slutat älska dem. Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska förhålla mig till deras nedläggande. Det är ju en bit av mig som går i graven!!!

Satt bänkad vid datorerna idag för att få biljetter, och höll på att grina när varken Sthlm eller gbg lyckades, till gbg försvann bara biljetterna för mig när jag försökte köpa dem... Min svägerskas mamma lyckades dock köpa sittplatser till oss i Malmö.. Panikköpte till Örebro också..

Sen kom extraspelningen i Malmö och jag fixade ståplats åt mig och svägerskan där, sen ståplats på extran i Gbg, + att jag verkar ha fått tag i en ståplats till den allra sista i Sthlm.

Så plötsligt står jag med biljetter till 5 spelningar... Får fundera över om jag ska skippa ena i Malmö eller sälja Örebro... Eller bara vara tokig och gå på alla 5! :D

Har sett dem ca 27 gånger hittills (utan att ens vara särskilt tokig i runtåkandet för att se dem) så det blir ju gött att nå upp över 30!

Fick tag i en biljett, vet ärligt talat inte varför. Jag har aldrig lyssnat på Kent men ryktes nog med i hela hypen. :angel:

Tycker att det är kul att de avslutar sin turné i min stad.

Känns som att det var en tidsfråga bara. Musiken kommer ju alltid finnas kvar som tur är.

Om jag hade haft ekonomin hade jag nog inte tvekat! Och jag kommer nog kunna skratta åt det framöver, men just nu vet jag knappt om jag ska skratta eller gråta. :D :up:
Men herregud - de borde väl gå att sälja?? Jag som - förvånat - ser Kent-fans omkring mig ser ju hypen runt de där konserterna....

Men herregud - de borde väl gå att sälja?? Jag som - förvånat - ser Kent-fans omkring mig ser ju hypen runt de där konserterna....
Jodå, det ska nog gå att sälja förr eller senare :) Just i Kiruna verkar det dock inte vara så stor efterfrågan på biljetter, men det ger sig :)

Både jag och sambon hade totalt glömt bort biljettsläppet idag.. Men nu har vi biljetter! I Helsingfors :angel:
Men det blir nog bra, aldrig varit varken på Kent spelning eller på finländsk mark :D

Fick tag i en biljett, vet ärligt talat inte varför. Jag har aldrig lyssnat på Kent men ryktes nog med i hela hypen. :angel:
Det kändes som en väldigt märklig anledning att köpa biljett för?

Jag upptäckte Kent typ i början av högstadiet och älskar de första 6-7 skivorna. Sen blev det annat och har inte riktigt lyssnat mig tillbaka förutom när jag drar av de äldre skivorna. Finns säkert några guldkorn på de nyare men ärligt talat så är jag världens sämsta bandföljare med alla band som jag gillar. Fattar det inte... Gillar musik :/

Så typisk dem att gör en sån dramaqueengrej av det. Äntligen, säger jag också!
Pretentiösa, pompösa och så fruktansvärt tråkiga. Kunde knappt lyssna på radio för ett par år sedan när de släppte den där låten som malde så fruktansvärt länge att man började tro att tiden kanske hade stannat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka