Hur går det för alla med era konserter?

Jag var nere i Malmö i helgen för konsert 2 och 3. Inatt gick vi ner för att låta kompisen röka en cigg innan vi la oss. Då kom två bilar med band + entourage ut. De bodde visst också där. Och eftersom hälften av dem var på strålande humör så blev det förvånansvärt långt häng med dem. Helt sinnessjukt och jag kan inte riktigt fatta att det där hände. Tur jag fick bildbevis. :D

3 spelningar kvar. Örebro först av dem!

Hur går det för alla med era konserter?

Jag var nere i Malmö i helgen för konsert 2 och 3. Inatt gick vi ner för att låta kompisen röka en cigg innan vi la oss. Då kom två bilar med band + entourage ut. De bodde visst också där. Och eftersom hälften av dem var på strålande humör så blev det förvånansvärt långt häng med dem. Helt sinnessjukt och jag kan inte riktigt fatta att det där hände. Tur jag fick bildbevis. :D

3 spelningar kvar. Örebro först av dem!

Vi ses på fredag, hoppas jag! :D

Var i Malmö i går, mkt mkt nöjd även om mitt eftersnackshäng inte var mer spännande än att trängas med andra besökare på pågatåget... :)

Har man inte kommit över någon biljett eller inte är orolig för spoilers och vill ha i alla fall en liten glimt, så ligger en av Göteborgsspelningarna ute på youtube (hela, 2 tim 23 minuter)

Var och såg dem i Helsingfors för några helger sen, blev alldeles tårögd när de först kom ut på scenen :love:
Bildspelen var helt fantastiska tyckte jag, och satt fängslad av dem hela konserten!

Något besviken på låtvalen, hade önskat en del andra låtar som jag har mer band till, men verkligen otroligt glad att jag fått uppleva dem en sista gång.

Och dessutom glad för jag kom därifrån med ett par Kent tröjor :D

Var i Malmö i går, mkt mkt nöjd även om mitt eftersnackshäng inte var mer spännande än att trängas med andra besökare på pågatåget... :)

Har man inte kommit över någon biljett eller inte är orolig för spoilers och vill ha i alla fall en liten glimt, så ligger en av Göteborgsspelningarna ute på youtube (hela, 2 tim 23 minuter)

Haha, vi trängdes också på pågatåg först, innan vi fick trängas i hotellobbyn... :D

Fick en permanent del av mitt avsked gjord idag. Hade inte tänkt att det behövde göras snart, men efter min första konsert nu så kände jag att det måste göras innan sista spelningen. Gick förbi en tatuerare idag och hennes kund hade inte dykt upp så fick göra den direkt.

Det var när jag lyssnade på ingenting någonsin som det slog mig hur bra de var. En vårdag för drygt 21 år sedan. Så det fick bli så.

F8D81479-3354-4B39-8160-4854757F5481-6162-000006CCE1B8E55B_zpsjarabenm.jpg

En fråga... Ni som varit på konserter, har ni haft ståplats? Isåfall, hur tidigt bör man vara på plats om man är en sån som tycker om att stå långt fram och trängas som en liten tok?

En fråga... Ni som varit på konserter, har ni haft ståplats? Isåfall, hur tidigt bör man vara på plats om man är en sån som tycker om att stå långt fram och trängas som en liten tok?

Nu är jag kanske inte rätt person att svara eftersom jag var på konserten i Vasa i Finland som var i en liten, liten arena, men vi kom förvånansvärt långt fram. Vi hade ståplats och sa att vi åker dit en stund innan insläpp så att vi iallafall kommer på den främre delen av planen, så vi var på plats ca 45 min innan dörrarna öppnades och trodde inte våra ögon när vi fick plats på andra raden framme vid scenen, rakt framför Jocke! Framför oss var i princip bara de som köat ända sedan lunchtid. Men som sagt det var en liten arena och folk kom i allmänhet väldigt sent, det var nästan först när en halvtimme-20 min återstod till start som det började fyllas upp ordentligt i arenan.

Det var nästan så att vi kände oss som lurendrejare när vi stod så där nära scenen fast vi inte alls kan räkna oss som några hardcore-fans :D

Nu är jag kanske inte rätt person att svara eftersom jag var på konserten i Vasa i Finland som var i en liten, liten arena, men vi kom förvånansvärt långt fram. Vi hade ståplats och sa att vi åker dit en stund innan insläpp så att vi iallafall kommer på den främre delen av planen, så vi var på plats ca 45 min innan dörrarna öppnades och trodde inte våra ögon när vi fick plats på andra raden framme vid scenen, rakt framför Jocke! Framför oss var i princip bara de som köat ända sedan lunchtid. Men som sagt det var en liten arena och folk kom i allmänhet väldigt sent, det var nästan först när en halvtimme-20 min återstod till start som det började fyllas upp ordentligt i arenan.

Det var nästan så att vi kände oss som lurendrejare när vi stod så där nära scenen fast vi inte alls kan räkna oss som några hardcore-fans :D

Oj, hjälp! Skulle behöva ett svar från Sverige också känner jag, för sådär soft kan det väl inte vara överallt? :p Fast det vore ju nice förstås!

MVH Hon som är ett hardcore-fans för vissa band och då lätt kan resa till ett annat land för att köa ett halvt dygn utan att tycka det är nåt konstigt med det :angel:

Jag var i Malmö igår :heart

Musiken och bandet var fantastiskt! Men jag var besviken på publiken:mad: dels hålla på och hämta öl hela konserten, sitt ner för helvete om ni nu har sittplats! Och, jag ville ju dansa och stoja under de dansanta låtarna, men ingen annan reste sig så jag fick snällt sitta igen:D så här i efterhand skulle vi haft ståplats, men jag är ganska kort så då hade jag kanske inte sett något.

Jag gillade allt, men jag måste säga att varianten av Musik Nonstop överraskade mig och jag gillade verkligen den.

Jag störde mig på att så många kom för sent, gick innan det var slut och skulle gå iväg och komma tillbaka flera gånger. Väldigt störande.
Varför gör man så liksom, vill man inte se/höra kan man väl va nån annanstans :angel:

Jag var i Malmö i fredags. Skulle egentligen varit borta i helgen så fixade biljetter på dagen. Visade sig att det var grymt bra sittplatser jag fick tag på, tillsammans med journalisterna :D Jag hade önskat mer av de äldre låtarna men bandet har utvecklats mycket sen jag såg dem första gången helt osynkade på Tivolirock i Kristianstad 1996;)

Är det någon (mer än mig) som ska se dem i Gävle imorgon?

Jag börjar bli gräsligt nervös här. Kommer jag hamna på en okej plats? Kommer jag gråta mig genom hela konserten? Hur kommer det kännas efteråt?

Ska erkänna att jag fasen är rädd. Och då inte bara för att jag har social fobi och hela grejen i sig är rätt ångestframkallande, utan för att, hur känns det sen när den förväntansbubblan man byggt upp under så lång tid sprängs? När man HAR sett dem för allra sista gången?! (Jag går för övrigt fortfarande runt i förnekelse och säger till mig själv att det bara är ett ovanligt ondskefullt PR-trick)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka