Kennelnamn...

Casper

Trådstartare
Hejsan hej..

Nu e det på g.. nu hoppas vi bara att det går igenom oxå:bump: :) och jag hoppas verkligen jag får mitt första hands val!

Hur fick ni ert? alltså fick ni ert första handsval?

Sv: Kennelnamn...

Nopp, mitt förstahandsval blev inte godkänt så nu har jag skickat in igen och väntar på att få se om några av de nya alternativen funkar.

Håller tummarna att du får ditt godkänt!

Vad är det registrering av kennelnamn kostar? Har fått för mig att det är 2000, stämmer det?

Nopp, mitt förstahandsval blev inte godkänt så nu har jag skickat in igen och väntar på att få se om några av de nya alternativen funkar.

Håller tummarna att du får ditt godkänt!

tack tack.. ja nu håller jag stenhårt i mina små tummisar, det hade passat bra!:bump:

Mitt kennelnamn har jag inte bestämt själv utan jag övertog det. det var min moster som hade det från början men hon dog 1991 och då lades det vilande och 1995 tog jag då över det :)

Moster fick för övrigt inte heller sitt förstahandsval utan sitt typ 6:e handsval eller nåt....

Vad krävs för att få ta över ett kennelnamn?

(Den förra ägaren är död sedan X år, ägarens barn är i livet.)

Mitt kennelnamn har jag inte bestämt själv utan jag övertog det. det var min moster som hade det från början men hon dog 1991 och då lades det vilande och 1995 tog jag då över det :)

Moster fick för övrigt inte heller sitt förstahandsval utan sitt typ 6:e handsval eller nåt....

ja, så är det hos mig oxå. Jag ska ta över ett faktiskt men det ska väl godkännas av dom ändå som jag fattat det?

Haha... nä, jag fick verkligen inte mitt förstahandsval ;) Jag vet inte hur det är nuförtiden, men när jag ansökte för 16 år sedan fick man ange fyra val i taget. När jag hade ansökt om 24 namn och inte fått ett enda godkänt (!) drog jag till med ett som jag visste inte fanns som kennelnamn. Eftersom jag vid det tillfället ägde en arabhingst och så blev det Khemosabi... den vackraste av dem alla:) http://www.khemosabi.org/khemosabi_pictures.htm
Dessutom betyder Khemosabi fritt översatt "trogen vän";)

Då när jag tog över kennelnamnet skrev jag ett brev till SKK där jag förklarade läget och hade även ett godkännande från min mosters man som jag bifogade och det var inga problem. På den tiden kostade det heller inget att överta ;)

Det är så jag funderat på att göra... Problemet är att den förre ägaren har femtielva ungar (nåväl, sex, om jag räknat rätt), så det blir en del godkännanden att samla in.

(Samt att det kanske kan upplevas som provocerande att "någon utomstående" vill ta över kennelnamnet - jag (den utomstående) hade nämligen tänkt göra det i hemlighet och ge kennelnamnet till min man (ägarens barnbarn).)

Jag vet inte hur ni som nekats upprepade gånger gjort men det finns ju faktiskt en lista över alla excisterande/upptagna kennelnamn.

www.fci.be.

En lista som just nu för mig är mest deprimerande eftersom alla mina önskade kennelnamn tycks upptagna.

Den listan satt jag och kikade på häromdagen.

Det jag vill ha, om jag ska nyregistrera, står inte med. :angel:

Vi fick "napp" på första försöket. Vi helgarderade oss och skickade in ca 6 olika alternativ. Tror det var vårt första eller andrahandsval som blev registrerat. Hur som helst så blev vi allafall nöjda och glada :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 629
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix